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  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Rectum carcinoma ; Lymph node dissection ; Stage migration ; Local recurrence. ; Schlüsselwörter: Rectumcarcinom ; Lymphknotendissektion ; Stadienverschiebung ; Lokalrezidivrate.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Vom 1. 1. 1985 bis zum 31. 12. 1995 wurde bei 386 Patienten mit einem Rectumcarcinom im UICC-Stadium I–III nach konventionell chirurgischen Eingriffen und R0-Resektion des Tumors der Einfluß der Zahl der dissezierten Lymphknoten auf Tumorstaging und Lokalrezidivrate retrospektiv untersucht. In der univariaten Analyse fanden wir einen signifikanten Zusammenhang zwischen der Zahl der dissezierten und der Zahl der befallenen Lymphknoten, und damit einhergehend eine signifikante Zunahme des UICC-Stadiums III (p = 0,013) und der pTxpN2-Kategorie (p = 0,000). Eine signifikante Senkung der Lokalrezidivrate in Abhängigkeit von der Zahl der dissezierten Lymphknoten konnte nur für das UICC-Stadium I und II nachgewiesen werden. Im Gesamtkrankengut und in der multivariaten Analyse hatte die Zahl der dissezierten Lymphknoten keinen Einfluß auf die Lokalrezidivrate. Unsere Ergebnisse zeigen, daß die Senkung der Lokalrezidivrate im UICC-Stadium I und II nicht auf einen therapeutischen Effekt, sondern auf eine Stadienverschiebung im Rahmen eines exakteren Tumorstagings zurückzuführen ist. Dies weist auf den Einfluß anderer chirurgisch beeinflußbarer Faktoren, insbesondere die totale mesorectale Excision für die Entstehung eines locoregionären Rezidivs hin.
    Notes: Summary. In 386 patients with rectal carcinoma of UICC stage I–III operated on between 1 January 1985 and 31 December 1995 we investigated the influence of the number of dissected lymph nodes on tumor stage and local recurrence retrospectively. We found a significant correlation between the number of lymph nodes dissected and the number of detected lymph node metastases. Following this result we found an increase in UICC stage III (P = 0.013) and pTx pN2 tumors (P = 0.000) in correlation with the number of dissected lymph nodes. Significantly lower rates of local recurrence were found only in UICC stage I and UICC stage II. Overall and in a multivariate analysis the number of dissected lymph nodes had no influence on local recurrence. It was shown that lower local recurrence rates in UICC stage I and II did not depend on therapeutic benefit but on stage migration because of more exact tumor staging. The influence of other surgical factors, especially total mesorectal excision, remains to be discussed.
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Periampullary and ductal pancreatic carcinoma ; CD44 splice variants ; Prognosis. ; Schlüsselwörter: Duktales Pankreascarcinom ; CD44 ; Prognose.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Prognostisch relevante Faktoren sind beim Pankreascarcinom, basierend auf klinischen, laborchemischen und histopathomorphologischen Parametern bekannt. Aufgrund der großen Variabilität des biologischen Tumorverhaltens sind für die Beurteilung der individuellen Prognose weitere Parameter notwendig. Ein Zusammenhang zwischen der Expression von CD44v6 und Tumorprogression bzw. Metastasierung konnte bei bestimmten Tumorentitäten nachgewiesen werden. Zum Pankreascarcinom liegen nur einzelne Untersuchungen vor. Methode: Immunhistochemisch wurden an archiviertem paraffineingebetteten Tumormaterial von 40 Patienten, bei welchen wegen eines duktalen Pankreascarcinoms eine partielle Duodenopankreatektomie durchgeführt worden war, CD44 sowie die Varianten 4, 5, 6, 7 und 10 untersucht. Zum Zeitpunkt der Analyse waren dem Untersucher weder die histomorphologischen Parameter noch die Überlebenszeit der Patienten bekannt. Ergebnisse: Keine Korrelation konnte zwischen der Expression von CD44 und seinen Varianten im Tumorgewebe und nichttumorösen Pankreasgewebe des gleichen Patienten festgestellt werden. Es fand sich keine Korrelation zwischen den histomorphologischen Parametern und CD44. Die Expression von CD44v6 hatte einen tendenziellen, jedoch nicht signifikanten Einfluß auf die Prognose. Schlußfolgerung: Weitere Untersuchungen an einem größeren Krankengut sind notwendig, um zu prüfen, ob CD44 ein unabhängiger prognostischer Faktor oder lediglich ein Epiphänomen anderer, die Prognose beeinflussender Parameter darstellt.
    Notes: Summary. Prognostically relevant factors based on the histological assessment of the resected pancreas are known. However, additional parameters, such as biological staging of the intrinsic malignant potentiality of the tumor, would be useful. There has been no uniform finding of a relationship between CD44 variant expression and tumor progression. Method: We assessed the expression pattern and prognostic impact of CD44 standard and CD44 isoforms v4, v5, v6, v7 and v10 in 40 ductal pancreatic carcinomas by immunochemistry on paraffin-embedded tumor material in patients after tumor resection. At the time of the investigation neither histomorphological parameters nor the survival time were known. Results: There was no correlation between the histomorphological parameter and the expression of CD44 splice variants. CD44 splice variants v4–v10 were almost only expressed in tumor tissue. In ductal pancreatic carcinoma, patients with an overexpression of CD44 splice variants had a worse prognosis. However, because of the small number of cases this was statistically not significant. Conclusion: CD44 splice variants may have an influence on prognosis in ductal pancreatic carcinoma. However, further investigation on a larger number of patients is necessary to confirm these results.
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pancreatic carcinoma ; Lymph node dissection ; Prognosis ; Pankreaskarzinom ; Lymphknotendissektion ; Prognose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 113 Patienten wurde nach Pankreaskopfresektion wegen eines duktalen oder periampullaren Karzinoms der Einfluß einer Lymphknotendissektion auf die Morbidität und Prognose überprüft. Sowohl beim duktalen als auch beim periampullaren Karzinom war die Radikalität des Eingriffs der entscheidende Faktor. Beim duktalen Karzinom läßt sich die Radikalität des Eingriffs jedoch exakter durch eine Normalisierung des postoperativen CA-19-9-Serumspiegels nachweisen als durch die Beurteilung des Operateurs oder Pathologen. Der unabhängige prognostische Einfluß des Quotienten aus metastatisch befallenen zu entnommenen Lymphknoten ist ein Indiz dafür, daß durch eine ausgedehnte Lymphknotendissektion und damit eine chirurgisch radikalere Vorgehensweise bei beiden Tumorentitäten möglicherweise eine Verbesserung der Prognose erzielt werden kann. Eine Lymphknotendissektion ist daher, zumal sie nicht mit einer Erhöhung der postoperativen Komplikationsrate einhergeht, zu empfehlen.
    Notes: Abstract We examined the influence of lymph node dissection on morbidity and mortality of 13 patients after resection of the head of pancreas due to a ductal or periampullary carcinoma. In both groups the radicality of the operation was the main prognostic factor. In ductal pancreatic carcinoma the R-status was able to be determined better by normalisation of the postoperative Ca 19-9 serum level than by the evaluation of the surgeon or pathologist. For prognosis, the quotient of metastatic lymph nodes to resected lymph nodes indicates that an extensive lymph node dissection may increase the long term survival. A lymph node dissection is therefore to be recommended, especially since it does not increase the rate of postoperative complications.
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Pancreatic carcinoma ; Lymph node dissection ; Prognosis ; Schlüsselwörter Pankreaskarzinom ; Lymphknotendissektion ; Prognose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 113 Patienten wurde nach Pankreaskopfresektion wegen eines duktalen oder periampullaren Karzinoms der Einfluß einer Lymphknotendissektion auf die Morbidität und Prognose überprüft. Sowohl beim duktalen als auch beim periampullaren Karzinom war die Radikalität des Eingriffs der entscheidende Faktor. Beim duktalen Karzinom läßt sich die Radikalität des Eingriffs jedoch exakter durch eine Normalisierung des postoperativen CA-19-9-Serumspiegels nachweisen als durch die Beurteilung des Operateurs oder Pathologen. Der unabhängige prognostische Einfluß des Quotienten aus metastatisch befallenen zu entnommenen Lymphknoten ist ein Indiz dafür, daß durch eine ausgedehnte Lymphknotendissektion und damit eine chirurgisch radikalere Vorgehensweise bei beiden Tumorentitäten möglicherweise eine Verbesserung der Prognose erzielt werden kann. Eine Lymphknotendissektion ist daher, zumal sie nicht mit einer Erhöhung der postoperativen Komplikationsrate einhergeht, zu empfehlen.
    Notes: Abstract We examined the influence of lymph node dissection on morbidity and mortality of 13 patients after resection of the head of pancreas due to a ductal or periampullary carcinoma. In both groups the radicality of the operation was the main prognostic factor. In ductal pancreatic carcinoma the R-status was able to be determined better by normalisation of the postoperative Ca 19-9 serum level than by the evaluation of the surgeon or pathologist. For prognosis, the quotient of metastatic lymph nodes to resected lymph nodes indicates that an extensive lymph node dissection may increase the long term survival. A lymph node dissection is therefore to be recommended, especially since it does not increase the rate of postoperative complications.
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  • 5
    Publication Date: 2020-02-12
    Description: Interlaboratory comparisons involving nine European stable isotope laboratories have shown that the routine methods of cellulose preparation resulted in data that generally agreed within the precision of the isotope ratio mass spectrometry (IRMS) method used: +/- 0.2% for carbon and +/- 0.3% for oxygen. For carbon, the results suggest that holocellulose is enriched up to 0.39% in C-13 relative to the purified alpha-cellulose. The comparisons of IRMS measurements of carbon on cellulose, sugars, and starches showed low deviations from -0.23 to +0.23% between laboratories. For oxygen, IRMS measurements varied between means from -0.39 to 0.58%, -0.89 to 0.42%, and -1.30 to 1.16% for celluloses, sugars, and starches, respectively. This can be explained by different effects arising from the use of low- or high-temperature pyrolysis and by the variation between laboratories in the procedures used for drying and storage of samples. The results of analyses of nonexchangeable hydrogen are very similar in means with standard deviations between individual methods from +/- 2.7 to +/- 4.9%. The use of a one-point calibration (IAEA-CH7) gave significant positive offsets in delta H-2 values up to 6%. Detailed analysis of the results allows us to make the following recommendations in order to increase quality and compatibility of the common data bank: (1) removal of a pretreatment with organic solvents, (2) a purification step with 17% sodium hydroxide solution during cellulose preparation procedure, (3) measurements of oxygen isotopes under an argon hood, (4) use of calibration standard materials, which are of similar nature to that of the measured samples, and (5) using a two-point calibration method for reliable result calculation.
    Keywords: 550 - Earth sciences
    Type: info:eu-repo/semantics/article
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  • 6
    Publication Date: 2020-02-12
    Description: We present the first European network of tree ring delta(13)C and delta(18)O, containing 23 sites from Finland to Morocco. Common climate signals are found over broad climatic-ecological ranges. In temperate regions we find positive correlations with summer maximum temperatures and negative correlations with summer precipitation and Palmer Drought Severity Indices (PDSI) with no obvious speciesspecific differences. Regional delta(13)C and delta(18)O chronologies share high common variance in year-to-year variations. Long-term variations, however, exhibit differences that may reflect spatial variability in environmental forcings, age trends and/or plant physiological responses to increasing atmospheric CO(2) concentration. Rotated principal component analysis (RPCA) and climate field correlations enable the identification of four sub-regions in the delta(18)O network - northern and eastern Central Europe, Scandinavia and the western Mediterranean. Regional patterns in the delta(13)C network are less clear and are timescale dependent. Our results indicate that future reconstruction efforts should concentrate on delta(18)O data in the identified European regions.
    Keywords: 550 - Earth sciences
    Type: info:eu-repo/semantics/article
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