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  • Suicide  (2)
  • Gröbner bases  (1)
  • Key words Tendon healing • Collagen • Growth factors • Gene therapy  (1)
  • 2000-2004  (4)
  • 1915-1919
Document type
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Years
Year
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Advances in computational mathematics 12 (2000), S. 335-362 
    ISSN: 1572-9044
    Keywords: ideal bases ; Gröbner bases ; multivariate polynomials ; interpolation ; systems of polynomial equations ; 65D05 ; 65H10 ; 13P10
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Notes: Abstract The H-basis concept allows, similarly to the Gröbner basis concept, a reformulation of nonlinear problems in terms of linear algebra. We exhibit parallels of the two concepts, show properties of H-bases, discuss their construction and uniqueness questions, and prove that n polynomials in n variables are, under mild conditions, already H-bases. We apply H-bases to the solution of polynomial systems by the eigenmethod and to multivariate interpolation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Psychopharmakologie ; Suizid ; Schizophrenie ; Risikofaktoren ; Psychopathologie ; Keywords Psychopharmacology ; Suicide ; Schizophrenia ; Risk facotrs ; Psychopathology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract For all 5.352 patients treated for schizophrenia at the Psychiatric Hospital of the University of Munich in 1981 and 1992, detailed routine and data processing-assisted documentations were made of the psychopharmacological therapies. Nineteen of the patients committed suicide while undergoing inpatient treatment; the control group consisted of all other patients (n=5.333). More than 77 sociodemographic and anamnestic variables as well as 195 items from the admission summaries were taken into account while comparing the groups. Furthermore, the pharmacological data were classified according to drug groups and comparison was based on the mean frequency of prescription of each group. We analyzed the mean number of prescriptions for neuroleptics, tranquilizers, and antidepressants, which were further differentiated into sedating and nonsedating types. For frequently administered drugs, mean daily doses were also compared. Bivariate analysis of the data suggests that the suicide cases presented depressive signs, symptoms, and tendencies already present on admission more frequently than with controls; the same applies to previously attempted suicides. Discriminating analysis showed that the variables “feeling of loss of feelings,“ thought insertion,”“visible depression,”“free-floating anxiety,”“suicidal tendencies,” and “previously attempted suicide” have the greatest predictive value with respect to suicide, in descending order. No differences in psychopharmacological treatment between suicides and controls were found, apart from a significantly higher percentage of antidepressive treatments and a higher mean number of antidepressant prescriptions for the suicides.
    Notes: Zusammenfassung Bei allen 5.352 im Zeitraum 1981–1992 in der Psychiatrischen Klinik der Universität München stationär aufgenommenen schizophrenen Patienten wurde systematisch sowohl eine Routinedokumentation mit dem AMDP-System als auch eine computergestützte Dokumentation der pharmakologischen Behandlung durchgeführt. 19 dieser Patienten suizidierten sich während des stationären Aufenthaltes, wobei die Kontrollgruppe aus allen übrigen Patienten gebildet wurde (n=5.333). In den Gruppenvergleich gingen alle soziodemographischen und krankheitsanamnestischen Variablen sowie alle Items des AMDP-Aufnahmebefundes ein. Ferner wurden die pharmakologischen Daten nach Medikamentengruppen zusammengefasst und hinsichtlich der Verordnungshäufigkeiten der jeweiligen Pharmakagruppen verglichen. Die bivariate Auswertung zeigte neben häufigeren Suizidversuchen in der Vorgeschichte ein bei den säteren Suizidenten bereits bei Aufnahme häufiger vorliegendes depressiv-suizidales Syndrom, wobei diskriminanzanalytisch in absteigender Reihenfolge die Variablen “Gefühl der Gefühllosigkeit”, “Gedankeneingebung”, “beobachtete Depression”, “frei flottierende Angst”, “Suizidalität” und “Suizidversuch in der Vorgeschichte” die größte prädiktive Kraft in Richtung Suizid entfalteten. Mit Ausnahme einer signifikanten Erhöhung sowohl des prozentualen Anteils der antidepressiv behandelten Patienten als auch der mittleren Anzahl der Antidepressivaverordnungen in der Suizidgruppe fanden sich keine Anhaltspunkte für eine zwischen den beiden Gruppen wesentlich differierende psychopharmakologische Behandlung.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 29 (2000), S. 182-187 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Schlüsselwörter Sehnenheilung • Kollagen • Wachstumsfaktoren • Gentherapie ; Key words Tendon healing • Collagen • Growth factors • Gene therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary This review describes structure, function and healing of tendinous tissue and discusses new biologically based treatment options to modulate tendon healing. The repair process after tendon rupture results in a morphologically different and biomechanically inferior structure compared to a normal tendon. The collagen fibril diameters are decreased months after the traumatic lesion and show also different phenotypes. We know that cytokines and growth factors are key components for normal tissue development and regulate wound healing processes. Some growth factors have been detected to influence tenocytes by promoting cell proliferation and matrix synthesis. Application of the adequate growth factors at certain periods during the repair process might improve the healing result after tendon rupture. However, most of these growth factors are proteins which are rapidly metabolized by the organism. Transfer of growth factor genes into tenocytes might eliminate this problem by a continuous local release of growth factors at the healing site.
    Notes: Zusammenfassung Der Artikel beschreibt überblicksartig Struktur und Funktion von Sehnengewebe sowie die Abläufe im Rahmen der Sehnendefektheilung und mögliche therapeutische Einflussnahme. Im Vergleich zum unverletzten Sehnengewebe heilen Sehnenläsionen mit einem morphologisch unterschiedlichen und biomechanisch inferioren Regenerat. Vor allem die für die Funktion der Sehne entscheidenden kollagenen Fasern weisen langfristig veränderte Phänotypen und reduzierte Fibrillendurchmesser auf. Eine Einflußnahme auf die Prozesse im Rahmen der Sehnenheilung sind mittels zellulärer Wachstumsfaktoren denkbar. Zelluläre Wachstumsfaktoren nehmen während der embryonalen Gewebedifferenzierung und im Rahmen von Wundheilungsprozessen eine entscheidende Schlüsselfunktion ein. Von Wachstumsfaktoren ist bekannt, dass sie die Zellproliferation und Chemotaxis stimulieren, die Angiogenese vermitteln und die Zelldifferenzierung beeinflussen. Darüber hinaus regulieren sie zelluläre Synthese- und Sekretionsaktivität von Matrixbestandteilen. Der therapeutische Einsatz von heilungsstimulierenden Wachstumsfaktoren, bzw. der Transfer entsprechender Gene, könnte hierbei ein erfolgsversprechender Ansatz hinsichtlich einer Verbesserung der Sehnenheilung sein.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of psychiatry and clinical neuroscience 250 (2000), S. 257-261 
    ISSN: 1433-8491
    Keywords: Key words Unipolar ; Bipolar ; Depression ; Suicidality ; Suicide
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The aim of the present analyses was to evaluate differences in suicidality (past suicide attempts, suicidal thoughts at time of admission and completed suicides during the hospital stay) between bipolar and unipolar depressed inpatients. Apart from a higher frequency of past suicide attempts in bipolar depressed patients (26.6% in bipolar vs. 17.8% in unipolar patients), findings do not indicate any further differences in suicidality (suicidal thoughts (about 40% in both groups) and completed suicides during the hospital stay (0.8% in both groups)) between bipolar and unipolar patients. Factors with a predictive value for suicidal thoughts at the time of admission were a positive family history for affective disorders, past suicide attempts, and the depressive and paranoid hallucinatory syndrome (all associated with an increased risk). Female gender, an older age at hospitalisation and a longer duration of the illness were found to be associated with a lower probability for having suicidal tendencies at the time of admission. The risk for committing suicide during the hospital stay was increased if the patients had a history of past suicide attempts and suicidal thoughts at the time of admission. A more pronounced depressive syndrome at time of admission was slightly associated with a lower risk of committing suicide.
    Type of Medium: Electronic Resource
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