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  • Springer  (19)
  • Wiley-Blackwell  (14)
  • Nature Publishing Group (NPG)  (3)
  • Oxford University Press  (3)
  • American Heart Association (AHA)
  • 2010-2014  (9)
  • 1975-1979  (21)
  • 1970-1974  (9)
  • 2012  (9)
  • 1978  (9)
  • 1977  (12)
  • 1973  (9)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 216 (1973), S. 81-90 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The incidence of galactorrhea in an unselected group of 5597 outpatients of our gynaecological department was 0.89%. Only one patient had amenorrhea simultaneously (0.02%). There is no age dependency of galactorrhea during the period of sexual maturity (between the age of 20 and 50). A few cases can be observed in the postmenopause. The percentage of galactorrhea ocouring after a previous pregnancy is extremely small. Based upon the chemical analysis of secretions from galactorrhea and of normal human breast milk it is obvious that the two fluids are not identical. Irregularities of the menstrual cycles are present mainly in the form of monophasic cycles. There is a high incidence of pathological fasting plasma glucose concentrations (approx. 20%). An attempt is made to detect the different causes for galactorrhea. In more than 50% of the patients morphological alterations of the mammary tissue can be found. Six times there were intracanalicular papillomas. A procedure for the diagnosis of an uncomplicated galactorrhea is suggested.
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Bulletin of environmental contamination and toxicology 19 (1978), S. 556-563 
    ISSN: 1432-0800
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Energy, Environment Protection, Nuclear Power Engineering , Medicine
    Notes: Summary Although a transitory maternal zinc deficiency has been shown to result in an increased cadmium-induced fetotoxicity, the results of the present investigation indicated that a maternal zinc deficiency apparently did not affect the placental transfer of cadmium. However, a zinc deficiency did alter the maternal distribution of cadmium. The increased cadmium fetotoxicity associated with a maternal zinc deficiency may be caused by a maternal alteration rather than a direct effect on the fetus. Further study is necessary prior to any definitive statement concerning the effects of a maternal zinc deficiency on cadmium. fetotoxicity.
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Bulletin of environmental contamination and toxicology 19 (1978), S. 206-214 
    ISSN: 1432-0800
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Energy, Environment Protection, Nuclear Power Engineering , Medicine
    Notes: Summary This investigation has shown that not only the extent of fetal resorption and malformation but also the types of malformation seen in rats depend upon the strain used and day of gestation. Furthermore, the effects of zinc deficiency and cadmium administration on the fetus can be at least additive, as was seen for malformations. For fetal resorption, zinc deficiency potentiated the action of cadmium.
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of environmental contamination and toxicology 6 (1977), S. 63-68 
    ISSN: 1432-0703
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Energy, Environment Protection, Nuclear Power Engineering , Medicine
    Notes: Abstract The research was undertaken to analyze the uptake and distribution of cadmium-109 in mice following repeated injections and to observe how the simultaneous administrations of zinc affected the cadmium retention. Mice were given one, two, or three intravenous administrations at 48-hr intervals. Animals were sacrificed 2 min to 48 hr after each injection. Zinc had little effect on the retention of cadmium in the samples analyzed, and injections behaved independently of each other.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1572-9893
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Geography
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archiv der Mathematik 24 (1973), S. 158-161 
    ISSN: 1420-8938
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 51 (1973), S. 1025-1026 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Cushing's syndrome ; hydrocortison ; circadian rhythm ; Cushing-Syndrom ; Cortisol ; Tagesrhythmus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wiederholte ambulante Plasmacortisolbestimmungen bei einer Patientin mit deutlichen klinischen Zeichen des Hyperkortizismus ergaben mit 16–24 µg/100 ml normale Werte. Erst ein unter standardisierten Bedingungen erstelltes Plasmacortisol-Tagesprofil erbrachte den eindeutigen Nachweis der Hypercortisolämie. Im Vergleich zu gesunden Normalpersonen liegen die Plasmacortisolspiegel der Cushing-Patientin auf einer höheren Ebene. Die physiologischen Phasen ruhender Cortisolsekretion in den Abend- und Nachtstunden fehlen. Wie bei Gesunden können wir bei diesem Fall von Hypercortic ismus, beruhend auf bilateraler Nebennierenrinden-Hyperplasie, große Schwankungen des Plasmacortisolspiegels beobachten. Der Wert wiederholter Plasmacortisolbestimmungen in der Abklärung des Cushing-Syndroms wird diskutiert.
    Notes: Summary In a patient with typical features of Cushing's disease, repeated ambulant determinations of plasma cortisol showed normal values with 16 to 24 µg/100 ml. The entire analysis of the circadian variations of plasma cortisol under standardized conditions led to the diagnosis of hypercorticism. Compared with 2 healthy subjects the patient's curve is set at a higher level. Physiological, quiet periods of cortisol secretion in late day-time do not occur. In accord to the normal, we find great variations of plasma cortisol in this case of Cushing's syndrome due to bilateral adrenal hyperplasia. The diagnostic value of plasma cortisol determinations at short term intervals in differentiating the various forms of hypercorticism is discussed.
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  • 8
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Altern ; Renin ; Aldosteron ; Cortisol ; Katecholamine ; Austauschbares Natrium ; Blutvolumen ; Aging ; Plasma renin ; Plasma aldosterone ; Plasma cortisol ; Urinary catecholamines ; Blood volume ; Exchangeable sodium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Interrelations between age and plasma renin, aldosterone and cortisol levels, urinary catecholamines, plasma and blood volumes, exchangeable body sodium and blood pressure were studied in 28 young (19 to 29 years), 16 middle-aged (32 to 58 years) and 15 elderly (60 to 74 years) healthy subjects. Supine and upright plasma renin and supine aldosterone levels decreased while urinary noradrenaline excretion rate increased progressively with aging (r≥0.34;p〈0.05), with significant differences in mean values between young and elderly subjects (p〈0.02). There was also an age-related decrease in upright plasma aldosterone concentration, although this was not statistically significant. Furthermore, mean plasma cortisol concentrations increased in response to upright posture in elderly (+50%;p〈0.02), but not in young (−10%) or middle-aged (−8%) subjects. Blood pressure correlated with age (r=0.35;p〈0.05) or noradrenaline excretion rate (r=0.34) in the entire study population and with blood volume in the elderly (r=0.68), but not in the young or middle-aged study groups. There were no significant age-related differences in the body sodium/volume state, basal plasma cortisol levels or urinary adrenaline excretion rate, and plasma renin or aldosterone levels did not correlate with these parameters or with blood pressure. It is concluded that the influence of age on plasma renin or aldosterone levels, plasma cortisol responsiveness to upright posture, and urinary noradrenaline excretion should be taken into consideration, whenever these factors have to be interpreted in patients with arterial hypertension or other clinical disorders. Furthermore, these data are consistent with the possibility that in normal man increases in supine blood pressure with aging may be related at least partly to concomitant changes in free peripheral noradrenaline.
    Notes: Zusammenfassung Untersuchungen bei 28 jungen (19–29 Jahre), 16 mittel-alten (32–58 Jahre) und 15 älteren (60–74 Jahre) Normalpersonen zeigten eine mit zunehmendem Alter progressive Abnahme der Plasmareninaktivität und -aldosteronkonzentration sowie eine Zunahme der Noradrenalinexkretionsrate. Mit Ausnahme der im Stehen gemessen Plasmaaldosteronspiegel waren die Korrelationen dieser Parameter mit dem Alter (r≥0,34;p〈0.05) sowie die Unterschiede der Mittelwerte zwischen jungen und älteren Personen (p〈0,02) signifikant. Die Plasmacortisolkonzentration blieb beim Aufstehen bei jungen und mittel-alten Personen im Mittel unverändert (−10 und −8%), stieg jedoch bei älteren Menschen um 50% an (p〈0,02). Der Blutdruck korrelierte (p〈0,05) bei Analyse der gesamten Studienpopulation mit dem Alter (r=0,35) und der Noradrenalinexkretionsrate (r=0,34), bei den älteren Personen fand sich auch eine signifikante Beziehung zum Blutvolumen (r=0,68). Austauschbares Körpernatrium, Plasma- und Blutvolumina und Adrenalinexkretionsrate zeigten keine signifikanten altersbezogenen Variationen. Plasmarenin- und -aldosteronspiegel korrelierten weder mit diesen letzteren Parametern noch mit dem Blutdruck. Es wird gefolgert, daß der Einfluß des Alters auf Plasmarenin- und -aldosteronwerte, das freie periphere Noradrenalin und die Stimulierbarkeit von Plasmacortisol durch Orthostase in Betracht gezogen werden sollte, wenn immer diese Faktoren bei Patienten mit arterieller Hypertonie oder anderen klinischen Störungen interpretiert werden müssen. Diese Resultate sind außerdem mit der Möglichkeit vereinbar, daß die altersbezogene Zunahme des Liegendblutdrucks beim normalen Menschen zumindest teilweise auf dem parallelen Anstieg des freien peripheren Noradrenalins beruhen könnte.
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  • 9
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Renovaskuläre Hypertonie ; Renin ; Perkutane transluminale Dilatation ; Isotopennephrogramm ; Renovascular hypertension ; Renin ; Percutaneous transluminal dilatation ; Radionephrogram
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Percutaneous transluminal dilatation of a left sided renal artery stenosis was performed in a 61 year old patient with hypertension. Biochemical and hemodynamic activity of the renal artery stenosis was demonstrated by measurement of renal venous renin-activity and determination of renal plasma flow and of pre- and poststenotic blood pressure values. Shortly after the dilatation procedure hypertension disappeared and renal plasma flow increased. The described procedure might be an alternative method to renal vascular surgery.
    Notes: Zusammenfassung Bei einem 61jährigen Patienten mit renovasculärer Hypertonie bei linksseitiger arteriosklerotischer Nierenarterienstenose wurde eine perkutane transluminale Dilatation der Stenose vorgenommen. Die biochemische und hämodynamische Aktivität der Nierenarterienstenose wurde durch Messung der Plasmareninaktivität im Nierenvenenblut, Bestimmung des renalen Plasmaflusses und der prä- und poststenotischen Blutdruckwerte in der Nierenarterie belegt. Kurz nach der Dilatation der Stenose normalisierte sich der Blutdruck, und es kam zu einem Anstieg des renalen Plasmaflusses. Weitere Untersuchungen werden zeigen, ob die beschriebene Methode eine Alternative zur operativen Korrektur der Nierenarterienstenose bietet.
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  • 10
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Essential hypertension ; Raised plasmaprolactin concentration ; Sodium excretion ; Antihypertensive effect of bromocriptine ; Essentielle Hypertension ; Erhöhte Plasma-Prolactin-Konzentration ; Natriumausscheidung ; Antihypertensiver Effekt von Bromocriptine
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 19 männlichen Patienten mit essentieller Hypertonie und 8 normotensiven Probanden wurde die Plasma-Prolactin-Konzentration halbstündlich zwischen 22.00 und 6.00 Uhr bestimmt. Die hypertensiven Patienten wiesen signifikant höhere Plasma-Prolactin-Konzentrationen auf als die normotensiven Kontrollen. Patienten mit niedriger Plasma-Renin-Aktivität und nur geringgradig erhöhten Plasma-Prolactin-Konzentrationen hatten eine geringere Natriumausscheidung, aber eine stärkere 24 h-Natriurese nach Furosemid, als die Patienten mit normalem Renin und sehr hohen Plasma-Prolactinwerten. 6 Patienten wurden mit dem dopaminergen Agonisten Bromocriptine über einen Zeitraum von 3–6 Wochen behandelt. Es kam in 5 Fällen zu einer signifikanten Senkung des systolischen und diastolischen Blutdrucks, bei 2 Patienten zu einer Blutdrucknormalisierung. Die Ergebnisse weisen darauf hin, daß der beschriebenen Natrium- und Wasser-retinierenden Wirkung von Prolactin für die Aufrechterhaltung einer chronischen Blutdrucksteigerung wahrscheinlich keine entscheidende Bedeutung zukommt. Es ist denkbar, daß die erhöhte Plasma-Prolactin-Konzentration bei den hypertensiven Patienten einen Index für eine veränderte zentralnervöse Funktion darstellt, die durch eine verminderte hypothalamische dopaminerge Aktivität charakterisiert ist. Die blutdrucksenkende Wirkung des dopaminergen Agonisten Bromocriptine könnte darauf hinweisen, daß eine Abnahme des dopaminergen Tonus im Hypothalamus einen Faktor in der Pathogenese der essentiellen Hypertension darstellt.
    Notes: Summary Serial measurements of plasma-prolactin concentration (HPr) and plasma-renin activity (PRA) at 30-min intervals were made in 19 male patients with essential hypertension and in 8 normotensive subjects. HPr was markedly higher in the hypertensive patients than in the normotensive controls. Patients with reduced plasma-renin activity and only slightly elevated HPr-levels showed lower urinary sodium excretion, but a more pronounced 24-h natriuretic response to i.v. furosemide than patients with normal renin and very high HPr-levels. Six patients were treated with the dopaminergic agonist bromocriptine. The drug induced a significant blood pressure reduction in five patients and normalised pressure in two patients. The data do not indicate a role for prolactin in sustaining hypertension via renal salt retaining mechanisms. It is suggested that the raised HPr-levels represent an index of altered central nervous function, characterized by reduced hypothalamic activity. The blood pressure-lowering effect of the dopaminergic agonist bromocriptine fits with the hypothesis that reduced hypothalamic dopaminergic activity might be a factor in the pathogenesis of essential hypertension.
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