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  • Organic Chemistry  (2)
  • 24-h blood pressure monitoring  (1)
  • Electronic books.
  • Essential hypertension
  • Human
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  • 2010-2014
  • 1985-1989  (2)
  • 1980-1984  (1)
  • 1965-1969  (2)
  • 1989  (2)
  • 1981  (1)
  • 1965  (2)
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  • 2010-2014
  • 1985-1989  (2)
  • 1980-1984  (1)
  • 1965-1969  (2)
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  • 1
    Online Resource
    Online Resource
    Berlin, Heidelberg :Springer Berlin / Heidelberg,
    Keywords: Chemical elements. ; Electronic books.
    Type of Medium: Online Resource
    Pages: 1 online resource (289 pages)
    Edition: 8th ed.
    ISBN: 9783662075036
    Series Statement: Gmelin Handbook of Inorganic and Organometallic Chemistry - 8th Edition Series ; v.S-c... / C / 11 / a
    DDC: 540
    Language: English
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 59 (1981), S. 59-67 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Captopril-treatment resistant hypertension ; Essential hypertension ; Renalparenchymatous hypertension ; Renovascular hypertension ; Captopril ; therapieresistente Hypertonie ; Essentielle Hypertonie ; Renalparenchymatöse Hypertonie ; Renovaskuläre Hypertonie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der vorliegenden Studie wurden 51 Patienten mit schwerer, auf eine standardisierte Dreiertherapie resistente Hypertonie (20 mit essentieller, 15 mit renovaskulärer und 16 mit renalparenchymatöser Hypertonie) mit dem oralen Converting enzyme Inhibitor Captopril behandelt. Die mittlere Behandlungszeit betrug 8,6 Monate für Patienten mit essentieller, 8,9 Monate für solche mit renovaskulärer und 9,9 Monate für Fälle mit renalparenchymatöser Hypertonie. In allen 3 Patientengruppen konnte ein ausgeprägter und anhaltender Blutdruckabfall beobachtet werden. Allerdings war sowohl der absolute Blutdruckabfall als auch die individuelle Blutdruckantwort bei Patienten mit renovaskulärer Hypertonie ausgeprägter als bei solchen mit essentieller und renalparenchymatöser Hypertonie. Diese Ergebnisse weisen damit auf einen stärkeren antihypertensiven Effekt von Captopril bei Patienten mit renovaskulärer Hypertonie hin. Unsere Resultate zeigen weiter, daß eine Monotherapie mit Captopril eher die Ausnahme als die Regel war. So benötigten über 90% der Patienten zusätzliche Gabe eines Diuretikums und ein weiterer Anteil der Patienten darüberhinaus die Gabe eines Betablockers (50% der Patienten mit essentieller, 38% der Fälle mit renalparenchymatöser und 26% der Patienten mit renovaskulärer Hypertonie). Die Plasma-Renin-Aktivität stieg unter Captoprilbehandlung erwartungsgemäß an, während die Plasma-Aldosteron-Konzentration und die Converting enzyme Aktivität abfielen. In 17,6% (n=9) der 51 Patienten konnten Nebenwirkungen (Exanthem, Pruritus, supraventrikuläre Extrasystolen, Tachykardie, Wasser- und Flüssigkeitsretention, Raynaud-Phänomen, unvollständiger und vollständiger Geschmacksverlust und Leukopenie) beobachtet werden. Unsere Ergebnisse zeigen, daß Captopril bei schwerer therapieresistenter Hypertonie ein potentes Antihypertensivum ist. Dabei war bei unseren Patienten eine Monotherapie mit Captopril eher die Ausnahme als die Regel. So benötigten die meisten Patienten zusätzlich ein Diuretikum und/oder einen Betablocker. Allerdings erfordern die Nebenwirkungen des Medikaments eine engmaschige und genaue Überwachung aller Patienten.
    Notes: Summary In this study 51 patients with severe hypertension (20 essential, 15 renovascular and 16 renalparenchymatous) resistant to a standardized triple therapy were treated with the oral converting enzyme inhibitor captopril. Mean treatment period was 8.6 in essential, 8.9 in renovascular and 9.9 months in renalparenchymatous hypertension. In each of the 3 groups a marked and sustained blood pressure reduction was observed promptly after introducing captopril. However, absolute fall in mean blood pressure as well as individual blood pressure response were more pronounced in renovascular than in essential and in renalparenchymatous hypertension demonstrating a higher blood pressure lowering activity of the converting enzyme inhibitor in the former. In addition, our results document that monotherapy with captopril was rather the exception than the rule. More than 90% of all patients required at least the addition of a diuretic and even a substantial percentage of patients needed as a third drug a betablocker (50% in essential, 38% in renalparenchymatous and 26% in renovascular hypertension). As expected renin activity increased under captopril whereas plasma aldosterone and converting enzyme activity decreased. Side-effects (skin rash, pruritus, supraventricular extrasystoles, tachycardia, water and fluid retention, Raynaud-phenomenon, incomplete and complete taste loss and leucopenia) occurred in 17.6% (n=9) of the 51 patients. Our results show that captopril is a potent blood pressure lowering agent in severe and therapy resistant hypertension. The vast majority of patients, however, required concomitant therapy with a diuretic and/or a betablocker. Finally, the frequency of drug induced side-effects necessitates a close and careful monitoring of all patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International archives of occupational and environmental health 61 (1989), S. 463-466 
    ISSN: 1432-1246
    Keywords: Shift work ; Night shift ; Blood pressure ; 24-h blood pressure monitoring ; Circadian rhythm
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The dependence of blood pressure upon internal rhythms and the short-term effects of shift rota on the blood pressure were investigated in shift workers. Blood pressure was measured every 30 min using automatic recorders for 24 h in 17 physically working men in a chemical factory during their morning and night shifts. Mean 24-h blood pressures were identical in the morning and night shifts. There were no differences of the mean blood pressure between the respective sleeping phases or between the working periods. The amplitudes of circadian blood pressure variations were equal. There was a phase difference of 8 h corresponding to the lag between the working periods. At this 8-h lag the hourly means of the 24-h blood pressure were closely correlated (r = 0.69). Comparisons of 24-h blood pressure profiles during the first and last days of a night shift week showed that the effects of night work on the blood pressure were already fully developed within the first 24h (r = 0.86). Thus the diurnal variations of the blood pressure are determined by the working and sleeping periods and largely independent of endogenous rhythm. There is no short-term alteration of the mean 24-h blood pressure after shift rota.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    New York, NY : Wiley-Blackwell
    Helvetica Chimica Acta 48 (1965), S. 729-750 
    ISSN: 0018-019X
    Keywords: Chemistry ; Organic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: La structure chimique, ainsi que la configuration de deux phytotoxines isolées d'Aspergillus flavus oryzae: les aspergillomarasmines A (XXVI) et B (VII) (cette dernière étant identique à l'acide lycomarasmique) sont établies.
    Additional Material: 5 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    New York, NY : Wiley-Blackwell
    Helvetica Chimica Acta 48 (1965), S. 674-689 
    ISSN: 0018-019X
    Keywords: Chemistry ; Organic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: Es wurde das Verhalten quartärer Alkaloidsalze im Massenspektrometer untersucht. Dabei fanden sich drei prinzipiell verschiedene Verhaltensweisen: 1Angriff des Anions an der N(b)-Methylgruppe unter Bildung des tertiären Amins (Demethylierungsbase)und des Methylhalogenids.2Thermischer HOFMANN-Abbau unter Bildung eines ungesättigten Amins (HOFMANN-Base) und des Halogenwasserstoffs.3Angriff des Anions an einem der drei anderen N(b)-Substituenten unter Bildung eines tertiären Amins und Eintritt des Halogenatoms in dieses (Substitution).
    Additional Material: 11 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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