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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 307-312 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Stomach resected ; Stump carcinoma ; Gastritis ; Foveolar hyperplasia ; Resektionsmagen ; Stumpfcarcinom ; Gastritis ; Foveoldre Hyperplasie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung Die der Röntgendiagnostik überlegene Endoskopie des operierten Magens ist indiziert bei Oberbauchbeschwerden jeder Art, bei gastrointestinaler Blutung sowie im Rahmen der Krebs-Vor- und Nachsorgeuntersuchung. Häufige Befunde sind peptische Ulcera, Fadengranuloma und die Refluxoesophagitis. Stumpfcarcinome entwickeln sich zunehmend ab dem 10.–15. postoperativen Jahr. Am Resektionsmagen überwiegt der pylorokardiale Expansionstyp der Gastritis. Die Atrophie ist kein obligater Befund. Typisch ist die foveoläre Hyperplasie vorwiegend im Anastomosenbereich.
    Notes: Summary Endoscopy of the resected stomach is indicated in the presence of all types of symptoms affecting the stomach, in gastrointestinal bleeding, and within the framework of prophylactic screening and follow-up examinations for cancer detection. Frequent findings are peptic ulcers, suture granulomas, and reflux esophagitis. Carcinomas in the stump develop increasingly from the 10th to 15th postoperative years. In the resected stomach, the pylorocardial expansion type of gastritis predominates. Atrophy is not an obligatory finding. Foveolar hyperplasia is typical, predominantly in the region of the anastomosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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