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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 547-547 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Anastomotic insufficiency ; SPTU stapler ; Gastrectomy ; Anastomoseninsuffizienz ; Gastrektomie ; SPTU-Klammernahtgerät
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven, konsekutiven Studie wurden 26 Kranke wegen Magencarcinom gastrektomiert und nach Longmire-Gütgemann eine 40 cm lange Jejunumschlinge End-zu-End isoperistaltisch durch SPTU-Klammernaht (12 Kranke) bzw. Cerny-Handnaht (Polyglykoleinzelknopfnähte, 14 Kranke) interponiert. Die Gruppen waren vergleichbar hinsichtlich Alter, Geschlecht, Gewicht, TNM-Stadium und Anzahl der Operateure. Die Insuffizienzrate betrug bei der SPTU-Naht 6/12, bei der Handnaht 2/16. 2mal versagte das Gerät intraoperativ. Eine generelle Empfehlung des SPTU ist daher nicht möglich.
    Notes: Summary Gastrectomy and gastric replacement by an isoperistaltic 40-cm jejunal loop with end-to-end anastomosis between the esophagus and jejunum were performed on 26 patients with adenocarcinoma of the stomach. This anastomosis was performed by the SPTU in 12 and by hand (Cerny interrupted sutures) in 14 cases. Patients were comparable according to age, sex, weight, TNM stage, and number of surgeons. Rate of anastomosic insufficiency was 6/12 in the SPTU and 2/16 in the Cerny group. Technical defects occurred twice intraoperatively with SPTU. Therefore, regular use of the SPTU is not recommended.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 500-500 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Subtotal resection ; Gastrectomy ; Magencarcinom ; subtotale Resektion ; Gastrektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Vom 1. 1. 1970 bis 31. 12. 1981 wurden am Klinikum rechts der Isar 711 Patienten wegen eines Magencarcinoms behandelt. 62,5 % wurden reseziert subtotal und total in gleicher Häufigkeit: Die FünfJahres-Überlebensrate insgesamt betrug 19 %, bei den kurativ resezierten 35 %, bei den palliativ resezierten nur 3 %. Die Fünf-Jahres-überlebensrate beim Intestinalen Typ nach Lauren war mit 26 % deutlich besser als die des diffusen Typs mit 11 %. Ohne Lymphknotenbefall war die Fünf-Jahres-überlebensrate 44 %, im Stadium N1-3 nur noch 11 %. Von sämtlichen gastrektomierten Patienten lebten nach 5 Jahren noch 27 %, von den subtotal resezierten 33 %.
    Notes: Summary From January 1, 1979 to December 31, 1981, 711 patients were treated at Klinikum rechts der Isar for gastric carcinoma: 62.5 % were resected, of which the number of subtotal and total resections was almost the same. The total 5-year survival rate was 19 %, curative resections ended up at 35 % at 5 years, and palliative resection declined to 3 %. The 5-year survival rate increased significantly (29 %) when the diagnosis was the intestinal type according to Lauren, in contrast to the diffuse types (11 %). When all gastroectomized patients were taken together, 27 % reached the 5-year survival border and 33 % for the subtotal resection procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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