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  • 1
    Online Resource
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    Georg Thieme Verlag KG ; 2018
    In:  Neuroradiologie Scan Vol. 08, No. 01 ( 2018-01), p. 61-84
    In: Neuroradiologie Scan, Georg Thieme Verlag KG, Vol. 08, No. 01 ( 2018-01), p. 61-84
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 1616-9697 , 1616-9700
    Language: German
    Publisher: Georg Thieme Verlag KG
    Publication Date: 2018
    Location Call Number Limitation Availability
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  • 2
    In: Thrombosis and Haemostasis, Georg Thieme Verlag KG, Vol. 98, No. 11 ( 2007), p. 963-969
    Abstract: Although recombinant tissue plasminogen activator (rt-PA) is successfully used for thrombolysis in human stroke, it may increase the risk of haemorrhagic complications. It was shown that the matrix metalloproteinase (MMP) system is critically involved in basal lamina degradation after middle cerebral artery occlusion and reperfusion following rt-PA administration. We describe the effects of different doses of rt-PA (saline, 0.9, 9, or 18 mg rt-PA/kg body weight) on the MMPs, their specific inhibitors (TIMPs), and also their inducer protein EMMPRIN following experimental cerebral ischemia (3 hours [h], 24 h reperfusion, suture model) in rats. The amount of MMP-2 and -9 was measured by gelatine zymography, TIMP-1 and -2 by reverse gelatine zymography, and the content of EMMPRIN and the basal lamina component collagen type IV by Western blotting. The amount of both MMPs steadily rose with increasing doses of rt- PA (p 〈 0.05). In contrast, their endogenous inhibitors TIMPs decreased (p 〈 0.001). A balance between the proteases and their inhibitors was achieved at the low dose of 0.9 mg/kg rt-PA in the rats, which significantly coincided with the demonstrated protection of collagen type IV degradation at this dose. The inducer protein EMMPRIN increased in parallel to its substrate MMP-2. Exogenous rt-PA leads to an increase of the MMP-inducing system by EMMPRIN, and a rise of the degrading MMPs follows. However, at low to moderate doses of rt-PA the microvascular basal lamina was protected, probably due to inhibition of MMP-2 and MMP-9 by the upregulation of their inhibitors. This strongly supports use of the lowest effective dosage of rt-PA available.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0340-6245 , 2567-689X
    Language: English
    Publisher: Georg Thieme Verlag KG
    Publication Date: 2007
    Location Call Number Limitation Availability
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  • 3
    Online Resource
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    Georg Thieme Verlag KG ; 2017
    In:  Aktuelle Neurologie Vol. 44, No. 05 ( 2017-06), p. 299-311
    In: Aktuelle Neurologie, Georg Thieme Verlag KG, Vol. 44, No. 05 ( 2017-06), p. 299-311
    Abstract: Hintergrund Vaskuläre kognitive Beeinträchtigung (engl. Vascular Cognitive Impairment, VCI) umfasst das gesamte Spektrum von einer milden vaskulär bedingten kognitiven Beeinträchtigung (Mild Cognitive Impairment, MCI) bis hin zur vaskulären Demenz und beinhaltet neben rein vaskulären Pathologien auch gemischte Fälle von vaskulärer und neurodegenerativer Pathologie. Im klinischen Alltag bestehen oft erhebliche Unsicherheiten bezüglich des optimalen diagnostischen und therapeutischen Vorgehens. Methoden Für die aktuelle Leitlinie (S1-Niveau) wurde seitens einer Expertengruppe mit den Schwerpunkten vaskuläre Neurologie, kognitive Neurologie, Gerontologie und akuter Schlaganfall in einem strukturierten Prozess zunächst eine Literaturrecherche durchgeführt. Darauf basierend wurden Empfehlungen erarbeitet mit folgenden Themenschwerpunkten: (1) Definition und Klassifikation der VCI unter Berücksichtigung der Vielzahl an vaskulären Ursachen und zerebralen Manifestationen; (2) Pathophysiologie; (3) Diagnostisches Vorgehen unter Einbeziehung bildgebender Verfahren (MRT und CT) und von Laboruntersuchungen (Blut und Liquor); (4) Diagnostische Algorithmen; und (5) Therapie. Die Regeln der Arbeitsgemeinschaft der Wissenschaftlichen Medizinischen Fachgesellschaften e. V. (AWMF) und der DGN zum Umgang mit potenziellen Interessenkonflikten wurden berücksichtigt. Ergebnisse Zu den wesentlichen Ergebnissen zählen: (1) Die Inzidenzrate von Demenz nach intrazerebraler Blutung bleibt auch über das 1. Jahr nach der Blutung hinaus hoch; (2) für die Diagnose einer vaskulär kognitiven Beeinträchtigung (VCI) ist es nicht erforderlich, dass Gedächtnisdefizite vorliegen, sofern Defizite in anderen kognitiven Domänen nachweisbar sind; (3) Die Behandlung umfasst etablierte Strategien zur Schlaganfallprävention, die nicht medikamentöse Behandlung sowie psychiatrische Begleittherapie, die spezifische Pharmakotherapie und neurorehabilitative Maßnahmen. Zusammenfassung Die neue Leitlinie liefert praktische Empfehlungen zur Diagnostik und Behandlung der wachsenden Gruppe an Patienten mit vaskulär bedingter kognitiver Störung.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0302-4350 , 1438-9428
    Language: German
    Publisher: Georg Thieme Verlag KG
    Publication Date: 2017
    detail.hit.zdb_id: 2056721-2
    Location Call Number Limitation Availability
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