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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/General Subjects 965 (1988), S. 68-75 
    ISSN: 0304-4165
    Keywords: Angiotensin ; Aspartyl proteinase ; Renin
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 562-562 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Knee-ligament lesion ; Limited mobilization cast ; Long-term results ; Kniegelenk ; Bandverletzung ; Bewegungsgips ; Spätergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Knapp 7 Jahre nach Rekonstruktion oder plastischem Ersatz verletzter Kniegelenksbänder und funktioneller Nachbehandlung wurden Nachuntersuchungen durchgeführt. Die Funktion wurde anhand klinischer Kriterien wie Muskelatrophie, Beweglichkeit und Bandstabilität mit den Frühergebnissen verglichen, die Arthroserate röntgenologisch ermittelt. Nach plastischem Bandersatz war es bei 25% der Patienten zu einer Zunahme der Instabilität gekommen, keinmal jedoch nach Bandrekonstruktion. Arthrosen fanden sich doppelt so häufig bei Meniscektomierten wie bei Nichtmeniscektomierten, insgesamt in 60% der Fälle.
    Notes: Summary A follow-up study 7 years after operation and functional treatment of knee ligament injuries was undertaken on 38 patients. Clinical criteria such as muscle atrophy, mobility and stability were compared with those found in short-term investigations. Osteoarthrosis was determined according to X-ray findings. Patients receiving plastic surgery showed less stability in 25% of the cases while those treated by reconstitution of the injured knee ligaments demonstrated an increased stability in 18% of the cases. Following meniscectomy twice as many patients had osteoarthrosis compared with non-meniscectomy patients. The rate of ostcoarthrosis was 60%.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of surgery 21 (1997), S. 15-21 
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. The tall-cell variant of papillary thyroid carcinoma (TCV) has been described as an aggressive tumor with a significantly higher incidence of recurrence and mortality than other forms of papillary carcinoma. In some series it has accounted for up to 10%, whereas in other series it has not been reported at all, indicating that there are difficulties identifying it. In a series of 162 consecutively treated patients with papillary thyroid carcinoma treated by total thyroidectomy according to a highly standardized procedure, all specimens were specifically examined by an international group of pathologists to establish the occurrence of TCV. All patients with TCV were studied with regard to local aggressiveness, the presence of metastases, iodine uptake, DNA pattern, thyroglobulin production, treatment (surgical and adjuvant), and outcome (follow-up 3–17 years, median 10 years). At primary histopathologic evaluation by the local pathologist, three patients were recorded as having TCV. At special evaluation by the expert group, eight more cases were found, giving a total of 11 patients in this series (7%). Five of them had extracapsular growth, and four were multifocal. Three had metastases at the time of admission. Seven tumors were diploid, one tetraploid, and three aneuploid. Of the three patients with primary distant metastases two died (8 and 24 months after operation), and one is still alive after 10 years. Four other patients developed recurrences, one of whom died from cardiac failure, but the others have so far been treated successfully. Two of these recurrences had no radioiodine uptake, and one had no rise in thyroglobulin concentrations; the other two had rising values that correlated with recurrence. The other four patients are alive without recurrence. It was concluded that identification of the TCV requires examination by an experienced pathologist. Moreover, it may have a higher incidence than is generally recognized. No reliable criteria for prognostic classification were identified. The results suggest that early identification and active treatment can lead to an outcome more favorable than has previously been described.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 62 (1975), S. 379-384 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 101 (1998), S. 634-648 
    ISSN: 1433-044X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 100 (1997), S. 737-741 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Chopart dislocation • Multiple injuries • Therapy • Consequence ; Schlüsselwörter Chopart-Luxation • Mehrfachverletzung • Therapie • Folgen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen Juli 1987 und Juni 1994 wurden in unserer Klinik 19 Patienten mit einer Chopart-Luxation behandelt; 17 Patienten konnten nach durchschnittlich 48 Monaten nachuntersucht werden. Wir fanden 1 sehr gutes Ergebnis, je 6 gute bzw. mäßige und 4 schlechte Ergebnisse. Nur 4 Patienten waren nach dem Unfall voll arbeitsfähig, kein Patient uneingeschränkt sportfähig. Die Chopart-Luxation führte in unserem Krankengut zu erheblichen negativen Folgen bezüglich der sozialen Situation (beruflich, außerberuflich) des Patienten und war für die häufig polytraumatisierten Patienten die wesentlichste bleibende Behinderung.
    Notes: Summary During a 7-year period (between July 1987 and June 1994) 19 patients were treated for Chopart dislocation. Seventeen patients were examined clinically 48 months following trauma. We found 1 excellent, 6 good, 6 mediocre, and 4 poor results. Only 4 patients were able to achieve their pre-accident level of work and no patients could return to sports at the same level. In our patients, Chopart dislocation had a negative social consequence both at the work place and in recreational activities. In long-term follow-up, the Chopart dislocation was the most debilitating injury even for polytrauma patients.
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 102 (1999), S. 776-783 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Dislocation fracture of the femoral head • Therapy • Late results ; Schlüsselwörter Hüftkopfluxationsfraktur • Therapiewahl • Spätergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Hüftkopfluxationsfraktur ist die Folge von Hochgeschwindigkeitstraumen. Die Patienten weisen häufig Mehrfachverletzungen auf. Die Spätprognose dieser Frakturen ist vom Frakturtyp, den Begleitverletzungen und dem Alter der Patienten abhängig. Da meist jüngere Patienten betroffen sind, ist eine sichere Diagnosestellung und eine adäqate Therapie nötig. Entscheidend ist die notfallmäßige Reposition innerhalb der 6-h-Grenze. Unserer Meinung nach sollte diese, wenn möglich, in allen Fällen operativ erfolgen. Für die Operationsplanung sind Standardröntgenaufnahmen sowie eine CT-Untersuchung notwendig. Die angestrebte Therapie ist vom Frakturtyp abhängig. Bei Frakturen vom Typ I/II sollte das abgesprengte Kopffragment durch indirekte Verschraubung refixiert werden. Nur sehr kleine, nicht in der Belastungszone liegende Fragmente, dürfen entfernt werden. Bei Frakturen vom Typ III ist der Versuch einer kopferhaltenden Verschraubung des Schenkelhalses bei jüngeren Patienten immer indiziert. Bei alten Patienten kann nach strenger Indikationsstellung der primäre endoprothetische Hüftersatz erfolgen. Bei Pipkin-IV-Frakturen muß eine exakte Rekonstruktion des dorsalen Pfannenrandes in jedem Falle angestrebt werden. Allgemein anerkannt sind der ventrolaterale Zugang nach Smith-Peterson und der laterale Zugang nach Watson-Jones bei Typ-I/III-Frakturen sowie der hintere Zugang nach Kocher-Langenbeck bei Typ-IV-Frakturen. Wegen der meist ausgedehnten Weichteilverletzungen ist eine Ossifikationsprophylaxe mit Indometacin zu empfehlen. Bewertungskriterien wie der Hüftscore nach Merle d'Aubigne zu Beurteilung des klinischen Ergebnisses, der Karnofsky-Index zur Einschätzung des sozialen Status und die Beurteilung der radiologischen Spätergebnisse nach Brooker und Helfet im Hinblick auf die Entwicklung von periartikulären heterotopen Ossifikationen und von degenerativen posttraumatischen Gelenkveränderungen haben sich zur Verlaufsdokumentation bei Femurkopfluxationsfrakturen bestens geeignet.
    Notes: Summary The dislocation fracture of the femoral head is the result of high speed trauma. Most of the patients have additional injuries. The prognosis of this kind of fracture of the femoral head depends on the type of fracture, the additional injuries and the age of the patients. The diagnosis and the specific treatment are most important, since most of the patients with this injury are of a younger age. The reposition of the fracture has to be performed within 6 hours. In our opinion, this should be done by surgery if possible. For the operation some routine pelvic X-rays and a CT of the pelvis should be prepared. The therapy depends on the type of fracture. In patients with Type I and II fractures the broken head fragments should be refixed by only taking out small parts of bone which are not elementary for the pressure zone of the femoral head. Younger patients with Type III fractures should always receive the possibility of a screw fixation of the neck of femur, whereas total hip replacement should generally be achieved in the older patient. An exact reconstruction of the dorsal acetabulum must be performed in Pipkin Type IV fractures. The usual approach for Type I–III fractures is the ventrolateral Smith-Peterson and lateral Watson-Jones, for Type IV fractures, the dorsal Kocher-Langenbeck approach. We suggest indometacine as a prophylaxis for ossifications due to high tissue damage. Several scores for the evaluation and documentation of the outcome of this kind of fracture are useful: the clinical results according to Merle d'Aubigne, social status scored by the Karnofsky Index and X-ray results using Brooker and Helfet to classify the heterotopic ossification and post traumatic joint changes.
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 240-248 
    ISSN: 1433-0385
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 347-354 
    ISSN: 1433-0385
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 102 (1999), S. 206-222 
    ISSN: 1433-044X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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