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  • 1
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Schlüsselwörter Amnionmembran ; Transplantation ; Limbusinsuffizienz ; Kornea ; Okuläres Oberflächenepithel ; Key words Amniotic membrane ; Transplantation ; Limbal deficiency ; Cornea ; Ocular surface epithelia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose: We examined whether amniotic membrane transplantation (AMT) is useful in preparing the perilimbal stroma to enhance the success of allograft limbal transplantation (ALT). Methods: Forty-seven eyes of 42 consecutive patients with cytologically proven limbal deficiency (LD) were included in this prospective study. Based on the severity of LD, group A (mild) with 18 eyes received AMT alone, group B (moderate) with 13 eyes received AMT and ALT, and group C (severe) with 16 eyes received AMT, ALT and penetrating keratoplasty. All except for group A received continuous systemic cyclosporin A. Results: Except for the two eyes with atopy, all amniotic membrane-covered surfaces showed rapid epithelialization in 2–4 weeks, reduced inflammation, vascularization and scarring, and became smooth. For the mean follow-up period of 23 months, 38 eyes (82.6%) showed visual improvement, consisting of 〉6 lines (15 eyes), 4–5 lines (10 eyes), 1–3 lines (13 eyes). Visual improvement was noted in 16/18 eyes (88.9%) in group A, in 10/13 eyes (77%) in group B, and in 12/16 eyes (75%) in group C. In group C corneal graft rejection occurred in 12 of 16 eyes (75%). In group B and C, early reversible limbal allograft rejection was noted in 3 of 29 eyes (10.3%) and a recurrent limbal deficiency was observed in 8 of 29 eyes (27.6%). Conclusion: For partial LD with superficial involvement, AMT alone is sufficient and hence superior to ALT because of no need for using cyclosporin A. For total LD, additional ALT is needed and AMT helps reconstruct the perilimbal stroma with reduced inflammation and vascularization, which collectively may enhance ALT success.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Stellenwert der Transplantation von Amnionmembran (AMT) zur Rekonstruktion des perilimbalen Stromas bei Patienten mit Limbusinsuffizienz (LI). Desweiteren wurde die Erfolgsrate der AMT mit oder ohne allogener Limbustransplantation (aLT) bei LI analysiert. Patienten und Methode: 47 Augen von 42 Patienten mit einer zytologisch nachgewiesenen, ätiologisch unterschiedlichen LI wurden prospektiv untersucht. Die Patienten wurden in Abhängigkeit des Ausprägungsgrades der LI in drei Gruppen eingeteilt. In Gruppe A (fokale/partielle LI, 18 Augen) wurde nur eine AMT, in Gruppe B (moderate LI, 13 Augen) eine AMT und aLT und in Gruppe C (ausgeprägte, komplette LI, 16 Augen) eine AMT, aLT und perforierende Keratoplastik (pKP) durchgeführt. Mit Ausnahme der Gruppe A erfolgte bei allen Patienten eine systemische Behandlung mit Cyclosporin A. Ergebnisse: Alle bis auf 2 Augen, die als Grunderkrankung eine atopische Keratitis hatten, zeigten eine rasche Epithelialisierung (2–4 Wochen), eine reduzierte Entzündung, Vaskularisation und Narbenbildung im Bereich der von Amnionmembran gedeckten Oberfläche, die sich glatt und benetzt darstellte. In einem durchschnittlichen Nachbeobachtungszeitraum von 23 Monaten erzielten 38 Augen (82.6%) eine verbesserte Sehschärfe. In 15 Augen wurde eine Zunahme um 6 oder mehr Sehschärfenstufen (SS), in 10 Augen um 4–5 SS und in 13 Augen um 1–3 SS beobachtet. In Gruppe A zeigten 16 von 18 Augen (88.9%), in Gruppe B 10 von 13 (77%) und in Gruppe C 12 von 16 Augen (75%) eine Visuszunahme. Eine Abstoßung des Hornhauttransplantates trat in 12 von 16 Augen (75%) in Gruppe C auf. Eine frühe, reversible Abstoßung des Limbustransplantates wurde in 3 von 29 (10.3%) Augen und eine rezidivierende Limbusinsuffizienz in 8 von 29 (27.6%) Augen der Gruppen B und C beobachtet. Schlußfolgerung: Bei einer fokalen LI mit oberflächlicher Hornhautbeteiligung ist die AMT ausreichend und somit der aLT überlegen, da hier die systemische Applikation von Cyclosporin A entfällt. Bei einer ausgeprägten, kompletten LI ist eine zusätzliche aLT erforderlich und in diesen Fällen begünstigt die AMT durch Reduktion der Entzündung und Vaskularisation im perilimbalen Stroma die Prognose der LT.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Ophthalmologe 95 (1998), S. 805-813 
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Cornea • Limbus • Conjunctiva • Amniotic membrane • Transplantation • Limbal deficiency • Ocular surface epithelia ; Schlüsselwörter Hornhaut • Limbus • Bindehaut • Amnionmembran • Transplantation • Limbusinsuffizienz • okuläres Oberflächenepithel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das okuläre Oberflächenepithel und der Tränenfilm bilden eine unzertrennliche funktionelle Einheit und bestimmen gemeinsam entscheidend die Sehschärfe und den äußeren Komfort des Auges. Ferner sind sie an der immunologischen Abwehr von verschiedenen Antigenen beteiligt. Von klinisch relevanter Bedeutung sind deshalb jene Mechanismen, die die Integrität der normalen Augenoberfläche regulieren und ebenfalls jene pathophysiologischen Mechanismen, die zum Zusammenbruch der Augenoberflächenintegrität führen. In den letzten Jahren hat die Transplantation von Amnionmembran zur Rekonstruktion der Augenoberfläche erneut an Popularität gewonnen. In diesem Übersichtsartikel werden die Wirkmechanismen und klinischen Indikationen der Transplantation von Amnionmembran zur Rekonstruktion der Augenoberfläche dargelegt. Die Amnionmembran wird klinisch als natürliche Matrix erfolgreich nach Exzision von großen konjunktivalen Läsionen wie bei Pterygien, Tumoren, Narben, Symblephera und lidkantenparallelen Bindehautfalten zur Rekonstruktion der konjunktivalen Oberfläche eingesetzt. Die Amnionmembran findet ebenfalls Verwendung in der Rekonstruktion der kornealen Oberfläche zur Behandlung von Patienten mit Schäden in der limbalen Stammzellpopulation. Bei einer partiellen oder fokalen Limbusinsuffizienz mit oberflächlicher Hornhautbeteilung ist die Transplantation von Amnionmembran häufig ausreichend, jedoch bei einer ausgeprägten oder diffusen Limbusinsuffizienz ist eine zusätzliche Limbustransplantation und ggfs. eine perforierende Keratoplastik erforderlich. Die Transplantation von Amnionmembran wird ferner zur Therapie von persistierenden kornealen Epithelialisierungsstörungen, Hornhautulzera, rezidivierenden kornealen Erosionen und zur Reduktion der Haze-Entstehung nach photorefraktiver Keratektomie eingesetzt. Die bisher publizierten Daten zeigen, daß die Amnionmembran eine rasche Epithelialisierung fördert, den normalen epithelialen Zellphänotyp aufrechterhält und Entzündungsprozesse, Vaskularisationen und stromale Narbenbildungen reduziert.
    Notes: Summary The ocular surface epithelia with the tear film as a unit provide clear vision and comfort and serve as the first line of defense. It is important to understand how ocular surface health is maintained and how ocular surface failure occurs. Furthermore, it is timely to summarize new information concerning action mechanisms and clinical uses of amniotic membrane transplantation for ocular surface reconstruction. When appropriately processed and preserved, amniotic membrane as a native matrix can be used as a graft to restore conjunctival surfaces following removal of lesions such as pterygium, tumor, scar, symblepharon, and conjunctivochalasis. It can also be used as a graft to restore corneal surfaces suffering from limbal stem-cell deficiency. For partial limbal deficiency, amniotic membrane alone is frequently sufficient, while for total limbal deficiency it needs to be combined with limbal stem-cell transplantation with or without corneal transplantation. When used as a graft or patch, amniotic membrane can facilitate healing of persistent corneal ulcers and recurrent corneal erosion and reduce corneal haze following keratectomy. Reported data indicate that amniotic membrane transplantation facilitates rapid healing with recovery of a normal epithelial phenotype in the epithelium and reduces inflammation, vascularization, and scarring in the stroma.
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  • 3
    ISSN: 1573-2630
    Keywords: complications ; corneal topography ; necrotizing scleritis ; ultrasound biomicroscopy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract We present a case of misdiagnosed and inadequately treated necrotizingscleritis leading to ocular complications. Scleral thinning and amarked secondary corneal astigmatism were observed and measured byultrasound biomicroscopy and corneal topography. The purpose of thiscase report is to demonstrate the clinical value of additionaldiagnostic tools, such as ultrasound biomicroscopy and cornealtopography and to alert ophthalmologists as to the complications ofnecrotizing scleritis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 233 (1995), S. 694-698 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract • Purpose: To evaluate whether products of oxidative and inflammatory reactions are detectable in the tear fluid of patients suffering from dry eyes. • Methods: The tear fluid of 217 patients (397 eyes) was sampled. Criteria for grouping of the patients were (1) basic secretion test (“sicca l”: BST = 0–5 mm, n = 78 eyes; “sicca 2”: BST = 6–10 mm, n = 109 eyes) and (2) subjective symptoms (normal BST, burning, foreign body sensations, tearing, dryness of the eyes: n = 78 eyes). One group of healthy patients (normal BST, n = 132 eyes) served as controls. Lipid peroxide levels and myeloperoxidase activity, as parameters for oxidative tissue damage and inflammatory activity, were determined in the tear fluid. Those patients whose consent could be obtained were subjected to the rose bengal test (sicca 1: 56 eyes; sicca 2: 97 eyes; subjective symptoms: 44 eyes; controls: 49 eyes). The correlation between BST and rose bengal test results was calculated. • Results: Lipid peroxides were significantly (P 〈 0.05) higher in the groups sicca 1 and subjective symptoms than in healthy controls, as was the inflammatory activity in groups sicca 1, sicca 2 and subjective symptoms. Additionally, the inflammatory activity in the group sicca 1 was significantly (P 〈 0.05) higher than in the groups sicca 2 and subjective symptoms. No evidence of a significant correlation between BST and rose bengal test results was observed. • Conclusions: Both oxidative tissue damage and polymorphonuclear leukocytes indicating an oxidative potential occur in the tear film of patients suffering from dry eyes. These reactions lead to severe damage of the involved tissue. Free radicals and inflammation may be involved in the pathogenesis or in the self-propagation of the disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Publication Date: 2018-01-19
    Description: TWIST1 induces expression of discoidin domain receptor 2 to promote ovarian cancer metastasis TWIST1 induces expression of discoidin domain receptor 2 to promote ovarian cancer metastasis, Published online: 19 January 2018; doi:10.1038/s41388-017-0043-9 TWIST1 induces expression of discoidin domain receptor 2 to promote ovarian cancer metastasis
    Print ISSN: 0950-9232
    Topics: Medicine
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