ISSN:
1432-1440
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Summary By combination of measurements that show the correlation between the extent of anaerobic glucolysis and mean doubling time of different types of cancer cells, with measurements of the correlation between glucose concentration and amount of anaerobic glucolysis it is deduced, that the mean doubling time of cancer cells in vivo (respectively their factual malignancy), for cancer cells of a definite type is a definite function of the effective glucose concentration in the locus of cancer cells in the focus of the disease. This function, the “cancer cells characteristic curve”, has a fundamental importance for the theory, course and therapy of cancer. In consequence of the glucose consumption of the glucolyzing cancer cells, the mean effective glucose concentration in the focusses of the disease decreases to 1/100 of the blood glucose concentration. In vitro, measurements of the elementary quantity of the glucose consumption of glucolyzing cancer cells, that are in good compliance with former measurings, make the basis for the calculation of the effective glucose concentrations within tumors. Furthermore the given equations permit the theoretical estimation of factual malignancy from the amount of the glucose concentration and from the local density of living (glucolyzing) cancer cells or from measurements of the glucose concentration in tissue samples taken from the focus of disease. The calculated values of the mean glucose concentration in centers of the disease are in excellent compliance with measurements of the glucose concentration within tumors of different types, extent and malignancy. These measurements reveal the fact that the glucose concentration within tumors and, dependent from it, the operating point in the “cancer cells characteristic curve” fluctuates very much in local and temporal respect. (Glucose concentration structure respectively malignancy structure of tumors!) Finally, especially for the optimization of the “multi-step cancer therapy”, the methods are discussed for artificial high increase of the effective glucose concentration in the focusses of the disease during the therapy, and for the artificial decrease of the effective glucose concentration in the focusses during the critical time interval between the end of the therapy and the end of the histiolysis of the focus.
Notes:
Zusammenfassung Aus der Verknüpfung von Messungen, die den Zusammenhang zwischen Größe der anaeroben Glucosevergärung und der mittleren Verdopplungszeit verschiedener Arten von Krebszellen zeigen, mit Messungen über den Zusammenhang zwischen der Höhe des Glukosespiegels und der Größe der anaeroben Glucosevergärung folgt, daß diemittlere in vivo-Verdopplungszeit der Krebszellen (bzw. ihre faktische Malignität) für Krebszellen vorgegebener Art eine bestimmte Funktion des effektiven Glukosespiegels am Ort der Krebszellen im Krankheitsherd ist. Diese Funktion, die „Krebszellenkennlinie“, hat fundamentale Bedeutung für Theorie, Verlauf und Therapie der Krebserkrankung. Infolge des Glucoseverbrauches der gärenden Krebszellen sinkt der effektive Glukosespiegel in den Krankheitsherden bis auf unter 1/100 des Blutglukosespiegels ab. In vitro-Messungen über die elementareGröße des Glukoseverbrauches der gärenden Krebszellen, welche in guter Übereinstimmung mit älteren Messungen stehen, bringen die Voraussetzung für dieBerechnung des effektiven Glukosespiegels in Tumoren. Angegebene Gleichungen erlauben darüber hinaus die theoretische Abschätzung der faktischen Malignität aus der Höhe des Blutglukosespiegels und aus der örtlichen Dichte lebender (gärender) Krebszellen oder aus Messungen der Glukosekonzentration in dem Krankheitsherd entnommenen Gewebeproben. Die berechneten Werte für den mittleren Glukosespiegel in Krankheitsherden befinden sich in ausgezeichneter Übereinstimmung mit Messungen zur Höhe des Glukosespiegels in Tumoren verschiedener Art, Größe und Malignität. Die Messungen enthüllten die Tatsache, daß innerhalb von Tumoren die Höhe des Glukosespiegels und damit der Arbeitspunkt auf der Krebszellenkennlinie örtlich und auch zeitlich sehr stark schwankt. (Glukosespiegelstruktur bzw. Malignitätsstruktur von Tumoren!). Abschließend werden (insbesondere für die Optimierung der „Krebs-Mehrschritt-Therapie“) Maßnahmen besprochen zurkünstlichen starken Heraufsetzung des effektiven Glukosespiegels in den Krankheitsherden während der Therapie und zurkünstlichen Herabsetzung des effektiven Glukosespiegels in den Herden während der als kritisch erkannten Zeitspanne zwischen Therapieende und Beendigung des Herdeinschmelzvorganges.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01727577
Permalink