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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 327 (1970), S. 1022-1024 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 334 (1973), S. 948-949 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach Gastrektomie wird der Effekt am besten durch Interposition einer aus der Passage herausgenommenen Dünndarmschlinge überbrückt. Zu den spezifischen Gefahren dieser Eingriffe zählen Nahtinsuffizienz und Interponatnekrose, nach unseren Erfahrungen an 225 Zwischenschaltungen in der Regel letale Komplikationen. Bericht über einen 48jährigen, der eine Interponatnekrose überlebte. Zunächst war wegen völliger Schluckunmöglichkeit eine Dünndarmernährungsfistel angelegt worden. Bei der Revision 6 Monate später wurden die nekrotischen Schlingenreste reseziert und die Rekonstruktion mittels einer zweiten orthograd interponierten Dünndarmschlinge vorgenommen. Der Patient genas. Ursachen - ungenügende Transplantatstielung, Torquierung —und Taktik der Revision werden kurz erläutert.
    Notes: Summary After gastrectomy the resulting defect is best bridged by interposition of a loop of small bowel. Suture insufficiency and necrosis of the jejunal loop are the specific dangers of such procedures; in our experience with 225 interpositions these complications usually have a fatal outcome. We observed a 48-year-old patient who survived complete necrosis of the transplant. First a jejunal fistula was performed. At the revision 6 months later the necrotic loop was removed and reconstruction was performed by means of a second small bowel interposition. The patient recovered. Details of the procedure are discussed.
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 599-600 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colon surgery ; Multiple stage procedure ; Colostomy ; Colonanastomose ; Mehrzeitiges Vorgehen ; Entlastungscolostomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Colon-Eingriffe erfolgen heute meist einzeitig, nur bei Ileus oder starker Entzündung bedient man sich der mehrzeitigen Resektion. Umstritten ist die Notwendigkeit einer Entlastungscolostomie nach Linksresektion, vor allem tiefer Kontinenzanastomose. Es wird sehr für eine Entlastung durch doppelläufigen Quercolonanus plädiert, weil auch bei subtiler Technik Anastomosenlecks häufig sind, zunehmend betagte Kranke mit Risikofaktoren operiert werden und die Beteiligung weniger erfahrener Operateure den Verzicht auf these Sicherheitsmaßnahmennicht rechtfertigt. Entsprechend wird mehrheitlich in der Literatur verfahren.
    Notes: Summary Colonic surgery today is usually performed in a one-stage procedure. Multiple resection is indicated only for bowel obstruction or severe inflammation. There is some discussion about the necessity of colostomy in left colon resection, mainly in cases of anterior resection. We strongly suggest a double loop transverse colostomy, since anastomotic leaks are frequent even with subtile techniques, and increasingly old high-risk patients have to be operated upon. Also, the fact that younger residents operate is no justification for forsaking this safety measure. According to the literature, most surgeons feel this way.
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 340 (1976), S. 285-297 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Echinococcus cysticus ; Echinococcus alveolaris ; Hepatic Surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1970 bis April 1975 wurden in der Chirurg. Univ. Klinik Bonn 42 Patienten wegen histologisch gesicherter Leber-Echinococcose stationär behandelt; in 33 Fällen handelte es sich umE, cysticus, in 9 Fällen umE. alveolaris. Die beiden parasitologisch und epidemiologisch verschiedenen Echinococcusarten präsentieren klinisch verschiedene Krankheitsmanifestationen mit unterschiedlicher Verlaufsform und Prognose. Diagnostisch sind Angiographie mit Coeliaco- und superselektiver Hepaticographie entscheidend. Die Therapie ist nur chirurgisch, angestrebt wird die Totalausräumung der Parasiten. Sie gelingt beiE. cysticus meist durch Enukleationsresektion oder Pericystektomie nach vorheriger Punktionssaugung und Instillierung von 20 %iger NaClLösung oder Formalin. Solche Radikalität ist beiE. alveolaris die Ausnahme. Hier stehen Teilresektionen, biliodigestive und hepatodigestive Anastomosen als Palliativmaßnahmen zur Sicherung des Galleabflusses im Vordergrund.
    Notes: Summary From 1970 to April 1975 42 patients were treated for Echinococcus of the liver at the Bonn University Dept. of Surgery. There were 33 cases ofE. cysticus and 9 cases ofE. alveolaris. These two types of Echinococcus, different in parasitology and epidemiology present different clinical manifestation of disease with different course and prognosis. Angiography with celiaco- and superselective hepaticography are decisive for diagnosis. Therapy can only be surgical with total removal of the parasites. InE. cysticus this is almost always possible by enucleation-resection or pericystectomie following evacuation of the cyst and instillation of 20 % sodium-chloride or formaldehyde. Such radicality is the exception inE. alveolaris. Here partial resections, biliodigestive and hepatodigestive anastomoses as palliative measures are carried out predominantly to ensure bile passage.
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 9 (1961), S. 595-607 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The results of ventriculocisternostomies (Torkildsen's operation) performed since 1948 in the neurosurgical clinic at the University of Bonn are described. A total of 112 patients underwent operation. Of these, the first 100 patients could be followed up. The accepted criterion for operations was that the posterior fossa cisterna should be patent in cases of obstructive hydrocephalus of various origin. The complications are reviewed. Foreign body reactions to the drainage tubes were of no great significance. The value of the operation was further proven by the fact that the majority of patients with inoperable tumours survived 5 years or more.
    Abstract: Résumé Résultats des ventriculocystemostomies (opération de Torkildsen) pratiquées depuis 1948 à la clinique Neurochirurgicale de l'Université de Bonn. Au total 112 malades subirent cette opération. Parmi ceux-ci, on peut suivre les 100 premiers. La condition requise pour cette intervention, était que la citerne de la fosse postérieure exista dans les cas d'hydrocéphalie bloquée d'origines diverses. Les complications sont passées en revue. Les réactions d'intolérance aux tubes de drainage n'ont pas été bien notables. L'utilité de cette opération est prouvée par le fait que la plupart des malades, porteurs de tumeurs inextirpables ont survécu 5 ans ou davantage.
    Notes: Zusammenfassung Es wird über Ergebnisse der Ventrikulocisternostomie nachTorkildsen der Neurochirurgischen Universitätsklinik Bonn seit dem Jahre 1948 berichtet. Insgesamt wurden 112 Patienten operiert; davon konnten die ersten 100 katamnestisch verfolgt werden. Als Indikation werden die Fälle von Verschlußhydrocephalus der verschiedensten Genesen angesehen, bei denen die Hinterhauptscisterne frei ist. Die Komplikationen werden aufgezeigt. Dem Fremdkörperreiz des Drainageschlauches wird keine wesentliche Bedeutung beigemessen. Der Wert des Operationsverfahrens wird damit belegt, daß eine größere Anzahl Patienten mit inoperablen Tumoren 5 Jahre und mehr überlebten.
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 44 (1966), S. 1401-1402 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Auer bodies, occurring in immature cells of neutrophilic leukemias, show a distinct and well localized cytochemical activity of naphthol-AS-D-chloroacetate-esterase. The evidence of this enzyme represents valuable additional information to the results of panoptic stained blood and bone marrow smears, especially in doubtful cases. The results of this study indicate the close relations between Auer bodies and the cytoplasmic granules of immature neutrophilic leukocytes.
    Notes: Zusammenfassung Die in Zellen unreifzelliger neutrophiler Leukämien auftretenden Auer-Stäbchen zeigen cytochemisch eine deutliche, scharf lokalisierte Naphthol-AS-D-Chloracetat-Esteraseaktivität. Dieser Enzymnachweis stellt gerade in zweifelhaften Fällen eine wertvolle Ergänzung zu der Untersuchung an panoptisch gefärbten Blut- und Knochenmarksausstrichen dar. Die vorliegenden Ergebnisse geben einen weiteren Hinweis auf die engen Beziehungen zwischen den Auer-Stäbchen und den cytoplasmatischen Granula unreifer neutrophiler Leukocyten.
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  • 7
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Histochemical studies (the demonstration of hydrolytic enzymes: alkaline and acid phosphatase, α-naphthyl- and naphthol AS-acetate esterase, naphthol ASD-chloroacetate esterase) were carried out on autopsy material of various leukemic disorders. It could be shown, that these technics, similar to smears obtained during life, are helpful in the pathological anatomical evaluation of sections in differentiating the various blood and bone marrow elements beyond the commonly applied histological and hematological staining technics. They may, therefore, be of aid in distinguishing and identifying various forms of leukemia. In addition, these technics permit a survey of the extent of the leukemic process and of the involvement of other cells and structural elements.
    Notes: Zusammenfassung Am Obduktionsmaterial wurden bei Fällen verschiedener leukämischer Erkrankungen histochemische Untersuchungen zum Nachweis hydrolytischer Enzyme (alkalische und saure Phosphatase, α-Naphthyl- und Naphthol AS-Acetat-Esterase, Naphthol ASD-Chloroacetat-Esterase) durchgeführt. Es konnte gezeigt werden, daß diese Methoden — ähnlich wie an intravital gewonnenen Ausstrichpräparaten — auch bei der pathologisch-anatomischen Beurteilung von Schnittpräparaten über die Möglichkeiten der üblichen histologischen und hämatologischen Färbungen hinaus zur Differenzierung der verschiedenen Blut- und Knochenmarkelemente verhelfen und so zur Unterscheidung und Abgrenzung verschiedener Leukämieformen beitragen können. Diese Methoden gestatten weiterhin einen Überblick über Ausmaß und Beteiligung anderer Zellen und Strukturelemente an dem leukämischen Krankheitsprozeß.
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 473-476 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Surgical Training ; Specialty Board Examination ; Facharztweiterbildung ; Facharztprdfung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die derzeitige Beurteilung zur fachchirurgischen Qualifikation garantiert nicht den in den Richtlinien angestrebten hohen fachärztlichen Leistungsstandard, weil neben dem Nachweis manueller Fähigkeiten die Objektivierung einer systematischen klinischen Weiterbildung fehlt. Zur Verbesserung werden obligate Lehrveranstaltungen, freiwillige Selbstbeurteilungstests und eine abschließende schriftlich-mündliche Facharztprüfung angeregt.
    Notes: Summary The present system of assessment for qualification as a surgeon does not garantee a high standard, because aside from the certification of manual skill the objectivization of systematic clinical knowledge is not examined and regulations permit the applicant to undergo his entire training in small departments with limited programs. Improvement can be achieved by introducing compulsory training lectures, a voluntary self-control test, and oral and written final examinations for which the surgical society prepares the questions and lays down the criteria for qualification.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 380 (1995), S. 260-265 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thyroid carcinoma ; Thyroidectomy Survival ; Recurrence
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer retrospektiven Studie ver glichen wir 142 nicht selektierte, zwischen 1985 und 1994 behandelte Patienten mit Malignomen der Schilddrüse mit Patienten entsprechender Untersuchungen zur Notwendigkeit einer radikalen Thyreoidektomie beim differenzierten Karzinom der Schilddruse. Unser Behandlungsstandard umfaßt die primäre Thyreoidektomie oder nachgeholte Totalresektion innerhalb von 48 h nach dem initialen Eingriff, gefolgt von einer Ablation mit 131J. Damit gelang bei 94.1% dieser Patienten eine vollständige Tumorentfernung. Rekurrensparesen wurden danach in 7,7% der Fälle diagnostiziert. Lokale Rezidive, Lymphknotenoder Fernmetastasen traten bislang bei 16,9% der Patienten mit papillären Karzinomen, bei 9,1% mit follikulären und bei 10% mit medullären Karzinomen auf. Nur 1 Patient mit papillärem Karzinom verstarb nach 5 Jahren im Alter von 82 Jahren, während 83% der Patienten mit anaplastischem Karzinom 3 Jahre nicht überlebten. Wir schließen aus unseren Erfahrungen, daß eine Thyreoidektomie auch bei differenzierten Karzinomen notwendig ist, um die Rate von Rezidiven weitestmöglich zu senken. Durch sorgfältiges chirurgisches Vorgehen kann dabei die perioperative Morbidität auf ein vertretbares MaB reduziert werden.
    Notes: Abstract In a retrospective case series study we compared data collected from 142 unselected patients with cancer of the thyroid gland treated in 1985–1994 with results from corresponding studies with reference to the necessity for radical thyroidectomy in cases of differentiated thyroid carcinoma. We standardly treated our patients by either primary or subsequent complete total thyroidectomy within 48 h after initial surgery followed by 131I ablation, achieving an overall RO tumor clearance in 94.1 % of cases. Recurrent laryngeal nerve palsy was diagnosed postoperatively in 7.7% of cases. Local tumor recurrence or nodal or distant spread occurred in 16.9% of patients with papillary, 9.1% of patients with follicular and 10% of patients with medullary carcinoma. Only one patient with papillary thyroid carcinoma died after 5 years at the age of 82, whereas 83% of anaplastic cancer patients died within 3 years. We conclude from our data that radical surgery ought to be performed for both differentiated thyroid cancer and undifferentiated cancer to reduce the rate of recurrence. When surgical management is careful radical thyroidectomy as standard treatment is associated with a reasonable rate of perioperative morbidity.
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