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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 7 (1971), S. 405-408 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Offspring of diabetic couples ; age and heredity in diabetes ; obesity ; population studies ; diabetes prevalence
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé 899 enfants nés de couples Indiens diabétiques (province du Natal) ont été comparés à l'ensemble de la population indienne. Le diabète était présent chez 25% des descendants âgés entre 40 et 49 ans contre 14.7% pour la population générale. La différence de prévalence du diabète entre les descendants des couples diabétiques et la population générale diminuait avec l'âge, ce qui semble indiquer que le facteur génétique affecte surtout l'âge d'apparition du diabète. La proportion d'enfants diabétiques était identique pour les couples diabétiques jeunes ou vieux. Cette même comparaison a pu se faire entre une famille indienne Tamil dont les membres s'épousent entre eux et vivant au Cap et l'ensemble de la population indienne du Cap. La prévalence d'obésité était plus grande chez les diabétiques jeunes que chez les diabétiques âgés dans trois groupes raciaux différents et ceci aussi bien pour le diabète symptomatique qu' asymptomatique; par contre l'obésité est plus fréquente pour la population générale dépassant l'âge de 40 ans. L'obésité semble jouer un rôle plus important comme facteur diabétogène chez les jeunes que chez les personnes âgées.
    Abstract: Zusammenfassung Eine Gruppe von 899 Indern aus Natal, Nachkommen diabetischer Elternpaare, wurde mit der indischen Gesamtbevölkerung in Natal verglichen. Diabetes wurde in 25% der Nachkommen im Alter zwischen 40 und 49 Jahren beobachtet, verglichen mit 14.7% in der Gesamtbevölkerung. Die Verhältniszahl: Diabetiker unter den Nachkommen zu den Diabetikern in der Gesamtbevölkerung verringerte sich mit ansteigendem Alter; dieser Befund scheint anzudeuten, daß ein möglicher genetischer Faktor einen besonderen Einfluß auf das Alter ausübt, in dem der Diabetes sich manifestiert. „Alte“ und „junge“ Elternpaare hatten eine ähnliche zahlenmäßige Verteilung diabetischer Kinder. Ein ähnlicher Vergleich konnte zwischen einer Familiengruppe indischer Tamilen in Kapstadt und der gesamten HinduBevölkerung' von Kapstadt angestellt werden. Bei drei rassisch verschiedenen Bevölkerungsgruppen und bei „klinischen“ wie bei „neuentdeckten“ Diabetikern wurde festgestellt, daß Fettleibigkeit häufiger bei jungen als bei alten Diabetikern auftrat, während in der Gesamtbevölkerung die Fettleibigkeit im Alter von über 40 Jahren häufiger war. Übergewicht ist ais Risikofaktor für den Diabetes vielleicht wichtiger bei jüngeren als bei älteren Personen.
    Notes: Summary The 899 offspring of Natal Indian diabetic couples are compared with the general Indian population. Diabetes was present in 25% of offspring aged 40– 49 as against 14.7% of the general population. The ratio of offspring diabetics to population diabetics diminished with age, suggesting that the genetic influence affects mainly age of onset of diabetes. “Old” and “young” diabetic couples had a similar proportion of diabetic children. Another similar comparison could be made between an inbred Tamil Indian family in Cape Town and the general population of Cape Hindus. More young diabetics were obese than old diabetics, in3 different racial groups and in both “clinic” and “survey” diabetics, whereas in the general population obesity is more common over age 40. Overweight may be a more important diabetes risk factor in young than in old people.
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  • 2
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Human growth hormone ; pancreatitis ; insulinopenia ; diabetes ; arginine
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The growth hormone (HGH) and insulin responses to intravenous arginine infusion were studied in 21 patients (13 males and 8 females) with chronic pancreatitis. Ten of these patients had glucose intolerance, 5 with fasting hyperglycaemia, while 11 patients had subnormal insulin responses to arginine. Basal HGH levels and peak responses to arginine were normal but were uninfluenced by sex, glucose intolerance, fasting hyperglycaemia or insulinopenia.
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  • 3
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Tolbutamide ; free fatty acids (FFA) ; insulin (IRI) ; glucose ; single dose ; divided dose ; maturity onset diabetics ; oral ; intravenous
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Cette étude compare les valeurs de la glycémie, de l'insuline plasmatique et du tolbutamide pendant 48 h consécutives chez dix sujets, les uns recevant une seule dose de tolbutamide par jour, les autres recevant des doses fractionnées (les deux types d'administration sont également efficaces quant à leur effet d'abaisser la glycémie pendant toute la durée des 48 h). — On a constaté que 2 à 5 mg pour cent de tolbutamide dans le plasma provoquaient une certaine diminution de la glycémie, et 24 h après une seule dose administrée oralement, on a trouvé des taux efficaces dans le plasma de certains sujets. — L'insuline plasmatique semble réagir à la fluctuation des taux de glucose plutôt qu'aux taux de tolbutamide et ne peut pas expliquer entièrement l'effet prolongé du tolbutamide. — Le tolbutamide administré par voie intraveineuse trois heures après une dose précédemment prise par voie orale provoqua une augmentation supplémentaire de l'insuline plasmatique. Cet effet était accentué lorsque l'intervalle était porté à 18 h. On a souvent observé un second pic dans les taux d'insuline plasmatique une heure après une injection intraveineuse de tolbutamide. — Aucune réponse insulinique n'a été constatée après des doses orales répétées, administrées à des intervalles de 6 à 8 h. — On a souvent observé une augmentation inattendue des FFA du plasma dix minutes après une injection intraveineuse de tolbutamide. Ceci peut être attribué aux taux très élevés de tolbutamide circulant qui sont mesurés comme FFA par la méthode employée. — Le mécanisme de l'action prolongée du tolbutamide demeure obscur. Ces constations et leurs relations possibles avec cette action font l'objet de discussions.
    Abstract: Zusammenfassung Die vorliegende Arbeit vergleicht das Verhalten von Blutzucker, Seruminsulin und Tolbutamidspiegeln im Plasma bei 10 Personen während 48 Std nach Verabreichung von Tolbutamid in einer Einzelgabe oder in verteilten Dosen. (Beide Arten der Verabreichung hatten während 48 Std den gleichen blutzuckersenkenden Effekt.) Schon 2 bis 5 mg% Tolbutamid im Plasma führten zu einer Blutzuckersenkung und bei einigen Probanden waren 24 Std nach einmaliger Tolbutamidgabe noch wirksame Konzentrationen im Plasma nachweisbar. — Das Seruminsulin scheint eher auf die Schwankungen des Blutzuckers als auf die Tolbutamidkonzentration anzusprechen und kann nicht in vollem Umfang für die verlängerte Wirkungsdauer des Tolbutamids verantwortlich gemacht werden. — Intravenöse Tolbutamidzufuhr 3 Std nach einer oralen Gabe führte zu einem weiteren Anstieg des Seruminsulins. Durch Verlängerung des Abstandes auf 18 Std wurde dieser Effekt verstärkt. Eine Stunde nach i. v. Tolbutamidgabe wurde häufig ein erneutes Ansteigen der Seruminsulinspiegel festgestellt. — Wiederholte orale Gaben in 6–8 stündlichen Abständen bewirkten keine Änderung der Seruminsulin-Konzentrationen. — Ein unerwarteter Anstieg der freien Fettsäuren im Plasma war ständig 10 min nach i. v. Tolbutamidgabe festgestellt worden. Dieser Anstieg ist durch die hohen Tolbutamid-Spiegel bedingt, die bei der Bestimmungsmethode der FFS miterfaßt werden. Die Wirkungsweise der verzögerten Tolbutamidreaktion bleibt noch ungeklärt. Die Ergebnisse und ihre Beziehungen zu dem verzögerten Tolbutamid-Effekt werden diskutiert.
    Notes: Summary This study compares blood glucose, plasma insulin and tolbutamide values throughout 48 h in 10 subjects on a single daily dose of tolbutamide and on a divided dose regimen (the two regimens are equally effective in their blood sugar lowering effect at all times throughout the 48 hours). — A plasma tolbutamide of 2–5 mg per cent was found to have some blood sugar lowering effect, and 24 h after a single oral dose effective levels were detectable in the plasma of some subjects. — Plasma insulin appears to respond to fluctuating glucose levels rather than to the tolbutamide levels and cannot fully account for the prolonged action of tolbutamide. — Tolbutamide given intravenously 3 h after a previous oral dose elicited a further rise in plasma insulin. The response was enhanced when the interval was increased to 18 h. A second peak in plasma insulin levels was often seen one hour after intravenous tolbutamide. — No insulin response was seen to repeated oral doses given at six to eight hour intervals. — An unexpected rise in plasma FFA was frequently observed ten minutes after intravenous tolbutamide. This may be attributed to the high circulating levels of tolbutamide which are measured as FFA by the method employed. — The mechanism of prolonged tolbutamide action remains unclear. These findings and their possible relationship to this action are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 16 (1979), S. 241-245 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Insulin independent diabetes ; pregnancy ; Metformin ; perinatal mortality and morbidity ; congenital abnormalities
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Sixty pregnant “maturity-onset” (insulin-independent), established and gestational, diabetics were treated with Metformin in the second and third trimester after dietary treatment had failed. The incidence of Metformin failure was 53.8% in the established diabetics and 28.6% in the “gestational” diabetics. The 27 Metformin failures were transferred to other therapy, leaving for further analysis 33 patients who received Metformin up till delivery. Two neonatal deaths occurred in this group (1 congenital abnormality and 1 preterm infant) giving a perinatal mortality of 61/1000. This compares with a perinatal mortality of 103/1000 in the Metformin failure group and 105/1000 in a group of insulin-dependent diabetics treated during the same period. Apart from a high incidence of neonatal jaundice requiring phototherapy the infant morbidity in the Metformin group was low. The mothers of 3 infants with congenital abnormalities had received Metformin only during the last trimester of their pregnancy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Cholecystokinin-pancreazymin ; diabetes ; insulin ; pancreatitis ; pancreatic function tests ; secretin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The relationship between insulin responses to oral glucose and pancreatic exocrine function were examined in 15 patients with chronic pancreatitis. Good correlations were found between the insulin responses and exocrine pancreatic function measured as the concentrations of pancreatic enzymes in duodenal juice after intravenous cholecystokinin-pancreazymin (CCK-PZ). There appears to be a roughly parallel loss of endocrine and exocrine function in the course of chronic pancreatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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