ISSN:
1433-0431
Keywords:
Schlüsselwörter Zervikale Myelopathie
;
Zervikale Spinalstenose
;
Zervikale Spondylose
;
Ventrale Dekompression
;
Korporektomie
;
Interkorporelle Spondylodese
;
Laminoplastik
;
Key words Cervical myelopathy
;
Cervical stenosis
;
Cervical spondylosis
;
Anterior decompression
;
Corporectomy
;
Interbody fusion
;
Laminoplasty
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Summary The cervical spondylotic myelopathy is the most frequent spinal dysfunction. Its spontaneous course is very variable, from progress to stagnation. This makes prognosis and decision-making difficult for conservative or operative treatment. The authors attempt to provide some basis for decision-making by observing the individual course of neural dysfunction, consideration of morphometric data and the use of functional scores. To advise a patient, the outcome of conservative and operative treatment as described in the literature has to be considered, as well as the possible complications. The advantages and disadvantages of surgery from the anterior and posterior approach are discussed. Operative planning according to the individual condition is suggested. Operative techniques of anterior decompression and fusion are contrasted to laminoplasties.
Notes:
Zusammenfassung Die spondylogene zervikale Myelopathie ist die häufigste Dysfunktion des Rückenmarks. Ihr Spontanverlauf ist außerordentlich wechselnd, was Prognose und Indikation zu konservativer und operativer Therapie besonders schwierg macht. Es wird versucht, anhand von funktionellen Scores, aus dem individuellen Verlauf des neuralen Störungsbildes sowie aus morphometrischen Befunden eine Entscheidungshilfe für die Therapieindikation zu geben. Für die Patientenberatung müssen daneben die in der Literatur beschriebenen Ergebnisse der konservativen und operativen Behandlung sowie die Kenntnis der möglichen Komplikationen beachtet werden. Vor- und Nachteile operativer Eingriffe vom ventralen und dorsalen Zugang werden diskutiert und Vorschläge für eine befundorientierte Vorgehensweise gemacht. Operative Techniken der ventralen Dekompression und Fusion werden den Laminoplastiken gegenübergestellt.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/PL00003318
Permalink