ISSN:
1435-2451
Keywords:
Dilatation catheter
;
Angioplasty
;
Coronary dilatation
;
Dilatationskatheter
;
Angioplastie
;
Coronardilatation
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Seit September 1977 wurden 67 Patienten mit der percutanen transluminalen Coronar-Angioplastie (PTCA) behandelt. In 54 Patienten konnte der Katheter durch die Stenose gebracht und diese dilatiert werden. In 47 (70%) wurde ein anatomischer und klinischer Primärerfolg verzeichnet. In der Kontrollperiode kam es zu 6 Rezidiven, wobei bei 3 die Dilatationsbehandlung wiederholt wurde. Sieben der 54 Patienten mußten sich einer Coronaroperation unterziehen, 6 innerhalb von 24h, weil sich die Symptome nach der Dilatation akut verschlechterten. Die Operationsbereitschaft des Herzchirurgen ist daher während der Dilatation unbedingt nötig. Für diese Therapie geeignet sind subtotale, kurzstreckige, nicht calcifizierte proximale Stenosen bei Patienten mit Ein-Gefäß-Erkrankung und kurzer Anamnese der Angina pectoris (kürzer als 1 Jahr).
Notes:
Summary Since September 1977 67 patients with disabling angina pectoris have been treated with percutaneous transluminal coronary angioplasty (PTCA) using a double-lumen dilatation catheter. In 54 patients we were able to complete the procedure, of whom 47 (70%) were anatomically and clinically improved. In the follow-up period there were recurrences in 6 patients, of whom 3 had a second PTCA. Seven of the 54 patients needed coronary operation, 6 within 24 h, due to deterioration of symptoms. Therefore, standby of the cardiac surgeon during PTCA is mandantory. Coronary lesions most suitable for the procedure are subtotal, discrete, noncalcified and proximal stenoses in patients with a short history of angina (less than 1 year).
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01729647
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