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  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es werden die Auswirkungen verschiedener kolloidaler (Dextran 60, Gelatine, Hydroxyäthylstärke) und kristalloider Lösungen im Vergleich zu reinfundiertem Blut auf das Niederdrucksystem des pulmonalen und portalen Kreislaufes untersucht. Dabei konnte festgestellt werden, daß die Hydroxyäthylstärkelösung den geringsten intrahepatischen Strömungswiderstand und portalen zentral-venösen Druckgradienten aufweist, woraus eine Verdoppelung des Pfortaderflows gegenüber den anderen Volumensubstitutionslösungen resultiert. Die niedermolekularen Substanzen, insbesondere Gelatine, und die kristalloiden Lösungen führen zu einer stärkeren pulmonalen Drucksteigerung als die großmolekularen kolloidalen Plasmaersatzlösungen Dextran 60 und Hydroxyäthylstärke. Die Drucksteigerung im Pulmonalkreislauf ist Folge der Widerstandssteigerung vor dem linken Herzen und wird nur unvollständig durch den zentralvenösen Druck wiedergegeben. Sie bildet deshalb stets eine akute Gefahr, die in der Klinik berücksichtigt werden sollte, da das rechte Herz an eine solche abrupte Drucksteigerung nicht adaptiert ist.
    Notes: Summary An examination of the effects of various colloidal (Dextran 60, Gelatine, Hydroxyethyl starch) and crystalloid solutions on the low pressure system of the pulmonary and portal circulation is compared with those of re-infused blood. It was found that Hydroxyethyl starch solution shows the lowest intrahepatic flow resistance and portal central-venous pressure gradient, resulting in doubling the portal vein flow compared with the other volume substitution solutions. The lowmolecular substances, particularly Gelatine, and the crystalloid solutions lead to a greater rise in pulmonary pressure than the high-molecular colloidal plasma substitution solutions, Dextran 60 and Hydroxyethyl starch. The pressure rise in the pulmonary circulation is due to the resistance increase in front of the left heart and is only incompletely reflected by the central venous pressure. It therefore always constitutes an acute danger which should be taken into consideration in practice because the right heart is not adapted to such an abrupt rise in pressure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Bone marrow transplantation ; Chronic granulocytic leukemia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Six patients with Philadelphia-chromosome (Ph' +)-positive chronic granulocytic leukemia were transplanted from their HLA-identical siblings after conditioning with cyclophosphamide and 1'000 rad total body irradiation. All received cyclosporin-A for prophylaxis of Graft-versus-Host disease. All patients showed prompt engraftment and all are cytogenetically and clinically in complete remission. Two patients had transient mild signs of Graft-versus-Host-disease and one patient had unilateral facial nerve paresis of unknown origin. All are ambulatory and well 6–18 months (median 10 months) after transplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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