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  • 11
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 334 (1973), S. 709-718 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei der Wahl des Anaesthesieverfahrens ist zuerst stets die Frage zu prüfen, ob nicht eine Lokal- oder Leitungsanaesthesie völlig ausreichen würde. Für Eingriffe an Hand und Unterarm kommen neben der Infiltrationsanaesthesie die isolierten Blockaden der Nn. ulnaris, medianus und radialis, eine Plexusanaesthesie sowie die i.v. Lokalanaesthesie infrage. Bei Operationen an den Beinen und im Unterbauch sind die Spinal- und die Periduralanaesthesie gut brauchbare Verfahren. Unter den Allgemeinbetäubungen erfreut sich die Kombinationsnarkose besonderer Beliebtheit, weil Amnesie, Analgesie und Relaxation mit verschiedenen Substanzen in jeweils subtoxischen Dosen erreicht werden können.
    Notes: Summary In the selection of anaesthetic technique, it is necessary to consider whether or not local anaesthesia would suffice. Procedures on the hand and forearm are possible with isolated blockade of the ulnar, median and radial nerves or infiltration techniques. Spinal and epidural analgesia are valuable in operations on the lower extremities and lower abdomen. Balanced anaesthetic techniques enjoy great popularity in situations demanding general anaesthesia, as amnesia, analgesia, and relaxation are achieved with non-toxic doses of various substances.
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  • 12
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 329-329 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 13
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 355-356 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 273-275 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Obstructive jaundice ; Anesthesia ; Verschlußikterus ; Anaesthesie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Anaesthesist sollte bei der Anaesthesie- und Operationsvorbereitung sowie der Auswahl von Pharmaka zur Prämedikation und zur eigentlichen Anaesthesie in erster Linie bestrebt sein, eine zusätzliche Beeinträchtigung der Leberfunktion zu vermeiden. Unter den praktizierten Anaesthesie-Verfahren rangiert aufgrund einer Umfrage die Neuroleptanalgesie mit weitem Abstand an der Spitze. Auf Anaesthetica, welche in den Lebermikrosomen entgiftet werden müssen, ist generell zu verzichten. Eine Regionalanaesthesie ist ausschließlich in Kombination mit einer Narkose sinnvoll. Postoperativ kommt einer ausgewogenen Infusionstherapie größte Bedeutung zu.
    Notes: Summary In the preparation for operation and anesthesia, as well as in the choice of drugs for premedication and actual anesthesia, the anesthesiologist should be primarily concerned about avoiding additional impairment of liver function. The result of an inquiry shows that neuroleptanalgesia is by far the most commonly used anesthetic method. In general, anesthetics that have to be detoxicated in the liver microsomes are to be dispensed with. Regional anesthesia is advisable only in combination with general anesthesia. A well balanced postoperative infusion therapy is of utmost importance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 15
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 287 (1957), S. 167-171 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 16
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 289 (1958), S. 106-117 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 17
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 295 (1960), S. 702-706 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 18
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 316 (1966), S. 939-939 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 19
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 329 (1971), S. 511-515 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter den Ursachen eines Kreislaufstillstandes kommt der Hypoxie größte Bedeutung zu. Vielfach ist eine ganze Ursachenkette verantwort lich zu machen, vor allem bei Zusammentreffen von Polytraumatisation and Poly morbidität. Die einfache klinische Symptomatik ist ohne Rücksicht auf die Form des Kreislaufstillstandes grundsätzlich die gleiche, ebenso die Anfangstherapie. Im wesentlichen umfaßt die Kreislaufwiederbelebung vier Punkte: 1. Stellung der Diagnose, 2. Lagerung (feste Unterlage), 3. kiinstliche Beatmung, 4. äußere Herz massage. Kontraindikationen zur externen Herzmassage ergeben sich besonders bei Thoraxtraumen and deren Folgen. Dann ist Thorakotomie and direkte Massage des Herzens indiziert. Zur cardio-zirkulatorischen Wiederbelebung gehören ferner hinreichende Kreislaufauffüllung, medikamentöse Zusatztherapie, am ehesten mit Oreiprenalin (= Alupent), and Acidosebekämpfung. Die Erkennung von Kammer flimmern ist bei geschlossenem Thorax nur durch das EKG möglich, zu seiner Beseitigung die elektrische Defibrillation die wirksamste Maßnahme.
    Notes: Summary Among the causes of circulatory arrest hypoxia is the most important. Frequently a whole chain of causes is responsible, especially if multiple injuries and multiple illnesses coincide. The simple clinical symptomatology is fundamental the same, no matter what the type of circulatory arrest, and so is the initial Frequently a whole chain of causes is responsible, especially if multiple injuries and multiple illnesses coincide. The simple clinical symptomatology is fundamentally the same, no matter what the type of circulatory arrest, and so is the initial therapy. Circulatory resuscitation essentially covers 4 points: 1. diagnosis, 2 positioning (firm base), 3. artificial ventilation, 4. external cardiac massage. Contra indications for external cardiac massage may present themselves especially in thoracic traumas and their sequelae. In those cases thoracotomy and direct cardiac massage is indicated. Other parts of cardiocirculatory resuscitation are adequate replenishment of the circulation, additional drug therapy, preferably orciprenalin (Alupent), and combating acidosis. The recognition of ventricular fibrillation in a closed thorax is possible only by ECG. Electrical defibrillation is the most effective countermeasure.
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  • 20
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 313 (1965), S. 117-119 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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