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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 379 (1994), S. 197-203 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Aortoduodenal fistula ; Diagnosis ; Treatment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An der Klinik und Poliklinik für Allgemein-und Abdominalchirurgie der Johannes-Gutenberg-Universität Mainz wurden zwischen 1984 und Februar 1992 6 Patienten wegen einer aortoduodenalen Fistel operiert. Anamnese, Symptome, Diagnostik und operative Behandlung dieser Patienten werden anhand anderer Studienergebnisse analysiert und dargestellt. Bei allen Kranken wurde zwischen einem und 10 Jahren vor Auftreten der aortoduodenalen Fistel eine Aortenprothese implantiert. Führendes Symptom war die gastrointestinale Blutung. Die Angiographie und die Computertomographie waren in unserem Krankengut die Methoden mit der größten Treffsicherheit. Bei 5 Patienten wurde die infizierte Prothese explantiert, 4 dieser 5 Patienten erhiel ten anschließend einen axillobifemoralen Bypass, em Kranker starb vor der Rekonstruktion. Die Direktnaht der Aorta und Verschluß der Darmläsion mit anschlieBender Netzinterposition wurde bei einem weiteren Patienten durchgeführt. Zwei Kranke, unter Notfallbedingungen im Volumenmangelschock operiert, starben innerhalb der ersten 6 postoperativen Tage. Die anderen Patienten überlebten einen Zeitraum von mindestens einem Viertel bis zu einem Jahr.
    Notes: Abstract Six patients were operated on for an aortoduodenal fistula at the Department of General and Abdominal Surgery, Johannes-Gutenberg-University Mainz. All patients had received an aortic graft implant between 1 and 10 years ago. The etiology, symptoms, and diagnostic and surgical treatment of these six cases are presented, and the results are discussed in comparison with the results of other studies. The main symptom of all of our patients was gastrointestinal bleeding. In our patients arteriography and computed tomography were the best diagnostic procedures. At surgery, five patients underwent graft excision and axillobifemoral bypass (only four patients, as one died before implantation). In the other patient a local repair, with closure of the graft defect and bowel defect, followed by interposition of an omental pedicle, was performed. Two patients died within 6 days of operation due to multiple organ failure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 49-54 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Conventional reconstruction ; Abdominal aorta ; Complications ; Endovascular reconstructive surgery ; Schlüsselwörter Rekonstruktive Gefäßchirurgie der Beckenetage ; Komplikationen ; endovaskuläre Rekonstruktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Zeitraum von September 1985 bis Februar 1994 wurde bei 183 Patienten ein rekonstruktiver Eingriff im aortoiliakalen Bereich durchgeführt. Die Grunderkrankung war in 108 Fällen eine arterielle Verschlußkrankheit, in 75 Fällen ein abdominales Aortenaneurysma. Bei 120 Patienten wurde eine Bifurkationsprothese, bei 63 Patienten eine Rohrprothese implantiert. Die Früh- und Spätkomplikationen werden beschrieben, differenziert nach chirurgisch und nichtchirurgisch, wobei die chirurgischen Komplikationen im wesentlichen durch die Prothesenart und durch den Leistenanschluß bedingt waren, während die nichtchirurgischen Komplikationen vom Risikoprofil des Krankenguts abhängig waren. Die Unterschiede in der postoperativen Letalität ergaben sich durch die Dringlichkeit des Eingriffs. Der Stellenwert der endovaskulären Rekonstruktion im Vergleich zur rekonstruktiven Gefäßchirurgie wird diskutiert.
    Notes: Abstract From September 1985 to February 1994, 183 pa- tients (arterial occlusive disease n = 108, abdominal aneurysm n = 75) underwent reconstruction of the abdominal aorta. In 120 patients an aorto-bi-iliac or aorto-bi-femoral reconstruction was performed and in 63 patients a tube-type reconstruction. The early and late postoperative complications are described. The complications were dependent on the choice of graft, the distal anastomosis and the preoperative risk factors. The mortality from elective repairs was compared with the mortality in emergency repairs. The role of endovascular reconstructive surgery in comparison to conventional reconstructive procedures is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Publication Date: 2015-06-11
    Description: The gene SLC4A5 encodes the Na + -HCO 3 – cotransporter electrogenic 2, which is located in the distal nephron. Genetically deleting Na + -HCO 3 – cotransporter electrogenic 2 (knockout) causes Na + -retention and hypertension, a phenotype that is diminished with alkali loading. We performed experiments with acid-loaded mice and determined whether overactive epithelial Na + channels (ENaC) or the Na + -Cl – cotransporter causes the Na + retention and hypertension in knockout. In untreated mice, the mean arterial pressure was higher in knockout, compared with wild-type (WT); however, treatment with amiloride, a blocker of ENaC, abolished this difference. In contrast, hydrochlorothiazide, an inhibitor of Na + -Cl – cotransporter, decreased mean arterial pressure in WT, but not knockout. Western blots showed that quantity of plasmalemmal full-length ENaC-α was significantly higher in knockout than in WT. Amiloride treatment caused a 2-fold greater increase in Na + excretion in knockout, compared with WT. In knockout, but not WT, amiloride treatment decreased plasma [Na + ] and urinary K + excretion, but increased hematocrit and plasma [K + ] significantly. Micropuncture with microelectrodes showed that the [K + ] was significantly higher and the transepithelial potential (V te ) was significantly lower in the late distal tubule of the knockout compared with WT. The reduced V te in knockout was amiloride sensitive and therefore revealed an upregulation of electrogenic ENaC-mediated Na + reabsorption in this segment. These results show that, in the absence of Na + -HCO 3 – cotransporter electrogenic 2 in the late distal tubule, acid-loaded mice exhibit disinhibition of ENaC-mediated Na + reabsorption, which results in Na + retention, K + wasting, and hypertension.
    Keywords: Animal models of human disease
    Print ISSN: 0194-911X
    Topics: Medicine
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