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  • 1
    ISSN: 1420-9071
    Keywords: Angiotensin-converting enzyme (ACE) ; new ACE inhibitory compounds ; perimidines ; chinazolinones ; amidinohydrazones ; structure-activity-relations
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Summary The ACE inhibitory activity of some perimidines, chinazolinones and amidinohydrazones is described. Relations were found between the chemical structure and the inhibitory activity on the ACE.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 850-855 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Prämedikation ; Midazolam ; Adrenalin ; Kortisol ; Kinder ; Key words Premedication ; Midazolam ; Epinephrine ; Cortisol ; Child
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Anxiolysis with drugs and psychoprophylaxis are both recognised methods of preoperative preparation. The beneficial effects of anxiolytics, however, appear to be difficult to prove. In this study a comparison was made of heart rate (HR), blood pressure (BP), and norepinephrine, epinephrine, and cortisol levels. In group I 19 children recieved only psychological treatment, while in group II 21 children received 0.2 mg/kg midazolam orally. Measuring points were directly before medication, 30 min afterward, and at induction of anaesthesia. During the observation period the patients (5–10 years old) remained calm. At the beginning of the study the parameters of all patients were within a normal range; 30 min after premedication the HR and BP were significantly higher in group I than in group II. In contrast to group I, epinephrine levels in group II were lower at the beginning of anaesthesia than before premedication. In both groups, norepinephrine levels were the same at induction of anaesthesia as before premedication. Cortisol decreased only in patients who received midazolam. HR, BP, as well as humoral stress parameters indicate that midazolam in a dose of 0.2 mg/kg orally is sufficient to reduce preoperative stress in children.
    Notes: Zusammenfassung Sowohl Anxiolyse mit Medikamenten als auch psychische Führung sind anerkannte Methoden der präoperativen Vorbereitung. Ein Vorteil von Anxiolytika ist aber für Kinder schwer zu beweisen. Material und Methoden. In dieser Untersuchung wurden Herzfrequenz, Blutdruck, Noradrenalin, Adrenalin und Kortisol als Streßindikatoren zum Vergleich gewählt. Wir betreuten 19 Kinder in Gruppe I psychisch, 21 Kinder der Gruppe II erhielten Midazolam oral (0,2 mg/kg) zur Prämedikation. Die Meßpunkte lagen unmittelbar vor und 30 min nach Prämedikation sowie zu Narkosebeginn. Ergebnisse. Im Beobachtungszeitraum wirkten alle Kinder unauffällig mit vergleichbaren Ausgangswerten. 30 min nach psychischer Führung hatte diese Gruppe signifikant höhere Herzfrequenzen als die Vergleichsgruppe. Analog dazu zeigte sich der Blutdruck. Im Gegensatz zu Gruppe I blieben die Adrenalinspiegel in Gruppe II auch zur Narkoseeinleitung unter den Ausgangswerten. Die Noradrenalinspiegel glichen zu Narkosebeginn in beiden Gruppen der Ausgangssituation. Nur in der Midazolamgruppe blieb Kortisol bis zum Narkosebeginn unter den Ausgangswerten. Schlußfolgerungen. Herzfrequenz und Blutdruck sowie humorale Streßparameter zeigen, daß Midazolam in einer Dosierung von 0,2 mg/kg zu einer Streßreduktion bei Kindern führt.
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 48 (1999), S. 317-324 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Intubation ; Säuglinge ; Propofol ; Muskelrelaxanzien ; Key words Intubation ; Infants ; Propofol ; Muscle relaxants
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The unwanted side effects of muscle relaxants used for anaesthesia in the newborn and infants resulted in a search for alternatives to atraumatic intubation (IN). The study was aimed to investigate conditions of intubation, time of intubation as well as changes in systolic, mean and diastolic blood pressure (RRs/RRm/RRd) and heart rate (HR) under the use of propofol (P) after narcosis induction by mask. Patients and methods: The study was approved by the local ethics committee. The data was analysed from 100 infants aged between 4 days and 56 weeks (weight 2110–9230 g) in the ASA I and II groups (Group [Gr] A and B both with 50 patients). In both groups induction was performed inhalationally with halothane (1.5–2.0 vol%) and pure oxygen. After that propofol for intubation was applied in a dose of 2 mg/kg i.v. In Gr A blood pressure and heart rate were registered at three measuring points (MP): MP 1=before P administration, MP 2=after P, MP 3=following intubation; in Gr B at MP 1 and MP 3. Additionally in Gr B the intubation time was recorded in seconds (t1=time after P administration to beginning of IN, t2=time after P administration to the end of the IN, t3=t2–t1). In both groups the conditions of intubation were assessed (score 1 – excellent, 2 – good, 3 – bad, 4 – impossible intubation). Results: The means of RRs/RRm/RRd/HR varied in Gr A at MP 2 by –11.20*/–9.18*/ –8.58*/–3.52 mmHg/bpm and at MP 3 by –2.74/–2.26/–2.04/+5.46 mmHg/bpm in comparison to MP 1 (p〈0.05=significant*). Compared to MP 1 in Gr B the mean values of RRs/RRm/RRd/HR varied at MP 3 by –0.89/+0.50/–0.80/+4.20* mmHg/bpm. T1 (mean, SD) was 10.88±3.52 seconds (s), t2 26.22±6.12 s, and t3 was therefore 15.78±6.28 s. Conditions of intubation were found to be excellent or good in both groups (Gr A and B [100 patients]: score 1=95x=95%, score 2=5x=5%). Conclusion: In the observation period, changes in heart rate stayed in the range of reference. In our opinion the excellent and good conditions for intubation, as well as the ultrashort drug-onset and intubation time demonstrate the good characteristics afforded by propofol to perform intubation in infancy.
    Notes: Zusammenfassung Unerwünschte Nebenwirkungen der Muskelrelaxanzien im Neugeborenen- und Säuglingsalter veranlassen weiterhin zur Suche nach Alternativen einer atraumatischen Intubation (IN). Ziel der vorliegenden Studie war es, die Intubationsbedingungen (IB) und -zeiten (IZ) sowie die Veränderungen von systolischem, mittlerem und diastolischem Blutdruck (RRs/RRm/RRd) und der Herzfrequenz (HF) unter Propofol (P) nach Einleitung mit Halothan zu untersuchen. Patienten und Methode: Die Studie wurde von der Ethikkommission der Universität Leipzig genehmigt. Zur Auswertung kamen die Daten von 100 Säuglingen im Alter von 4 Tagen bis 56 Wochen (Gewicht 2110–9230 g) der ASA-Gruppen I–II (Gruppe [Gr] A und B je n=50). Die Narkoseeinleitung erfolgte inhalativ mit Halothan/Sauerstoff (1,5–2 Vol.-%), danach wurden rasch 2 mg/kg KG P zur IN appliziert. In der Gr A wurden der RR und die HF an drei Meßzeitpunkten (MZP) gemessen: MZP 1=vor P-Gabe; MZP 2=nach P-Gabe; MZP 3=nach IN, in der Gr B an den MZP 1 und 3. In der Gr B wurde außerdem die IZ in Sekunden (s) gemessen (t1=Zeit nach P-Gabe bis Beginn des IN-Vorgangs; t2=Zeit bis Ende IN; t3=t2–t1). Festgehalten wurden in beiden Gr ebenfalls die IB (Note 1=sehr gute IB; 2=gute IB; 3=schlechte IB; 4=IN unmöglich). Ergebnisse: Die Mittelwerte (MW) des RRs/RRm/RRd/HF veränderten sich in der Gr A am MZP 2 um –11,20*/–9,18*/–8,58*/ –3,52 mm Hg/bpm und am MZP 3 um –2,74/–2,26/–2,04/+5,46 mm Hg/bpm gegenüber dem MZP 1 (*=signifikanter Unterschied). In der Gr B veränderten sich die MW von RRs/RRm/RRd/HF am MZP 3 um –0,89/ +0,50/–0,80/+4,20* mm Hg/bpm gegenüber MZP 1. Die Zeit t1 betrug im MW (±SD) 10,88±3,52 s, die Zeit t2 26,22±6,12 s. T3 betrug damit im MW 15,78±6,28 s. Für die IB konnten in beiden Gr immer die Noten 1 bzw. 2 vergeben werden (Gr A und B [n gesamt=100]: Note 1=95x=95%; Note 2=5x=5%). Schlußfolgerung: Die RR- und HF-Veränderungen blieben im Referenzbereich, die ausschließlich sehr guten und guten IB sowie die ultrakurzen „Anschlagzeiten” und IZ belegen die sehr guten Eigenschaften des P für die IN im Säuglingsalter.
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