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  • Hogrefe Publishing Group  (3)
  • 1
    Online Resource
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    Hogrefe Publishing Group ; 2021
    In:  Experimental Psychology Vol. 68, No. 3 ( 2021-05), p. 137-148
    In: Experimental Psychology, Hogrefe Publishing Group, Vol. 68, No. 3 ( 2021-05), p. 137-148
    Abstract: Abstract. In two pre-registered studies, we investigated whether processes of imitative action regulation are facilitated after experiencing an episode of social exclusion. We reasoned that imitative action regulation effects should be more pronounced for participants who were socially excluded, providing them with an “automatic means” to socially reconnect with others. Participants played a virtual ball-tossing game to experimentally induce social exclusion or inclusion experiences. Subsequently, pairs of two participants engaged in an observational stimulus–response (SR) binding paradigm modeled after Giesen et al. (2014) : Participants observed color categorization responses in their interaction partner (trial n-1 ) and then executed (in)compatible responses in the subsequent trial (trial n ), with observation and responding occurring in alternation. Stimulus relation (repetition vs. change) from trial n-1 to trial n was orthogonally manipulated. In both studies, stimulus-based retrieval effects of observationally acquired SR bindings were descriptively larger in socially excluded (compared with socially included) participants. However, none of the effects were statistically significant. Even a joint analysis of both experiments did not show the expected modulation. We discuss the implications of our findings for research on social exclusion effects on imitative action regulation processes.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 1618-3169 , 2190-5142
    RVK:
    Language: English
    Publisher: Hogrefe Publishing Group
    Publication Date: 2021
    detail.hit.zdb_id: 1237835-5
    detail.hit.zdb_id: 2073857-2
    SSG: 2,1
    SSG: 5,2
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  • 2
    Online Resource
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    Hogrefe Publishing Group ; 2001
    In:  Therapeutische Umschau Vol. 058, No. 07 ( 2001), p. 0407-0408
    In: Therapeutische Umschau, Hogrefe Publishing Group, Vol. 058, No. 07 ( 2001), p. 0407-0408
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0040-5930
    Language: Unknown
    Publisher: Hogrefe Publishing Group
    Publication Date: 2001
    detail.hit.zdb_id: 82044-1
    Location Call Number Limitation Availability
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  • 3
    In: Vasa, Hogrefe Publishing Group, Vol. 42, No. 1 ( 2013-01-01), p. 56-67
    Abstract: Hintergrund: Patienten mit neuroischämischem diabetischem Fußsyndrom (DFS) brauchen arterielle Revaskularisationen, Minoramputationen, Débridements und eine sorgfältige Wundversorgung. In vielen Ländern ist die ambulante Weiterversorgung dieser Patienten häufig unzureichend. Das trifft insbesondere für Deutschland zu, wo die ambulanten und stationären Sektoren finanziell, organisatorisch und hinsichtlich der intersektoralen Kommunikation strikt voneinander getrennt sind. Dadurch kommt es trotz erfolgreicher klinischer Behandlung zu vielen stationären Wiedereinweisungen. Wir haben untersucht, ob ein integriertes, sektorenübergreifendes Case Management (CM) für die ambulante Betreuung nach klinischen Standards die Zahl der stationären Wiedereinweisungen und Fallzusammmenführungen sowie die Kosten für das Krankenhaus senkt. Patienten und Methoden: DFS-Patienten mit Bypassoperationen, Minoramputationen und Débridements an den Füssen nach Einführung des CM (Studiengruppe; n 376) wurden mit einer historischen Kontrollgruppe (HCG; n = 190) verglichen. Nach einem standardisierten Assessment wurden 116 der 376 Patienten vom CM langfristig betreut (Case Management Patienten, CMP). Ergebnisse: Die stationäre Wiederaufnahmerate der CMP war gegenüber HCG erniedrigt (8.8 vs. 16.4 %; p = 0.001), ebenso die Zahl der Fallzusammenführungen (9.7 % vs. 17.9 %; p = 0.001). Der stationäre Aufenthalt war bei den CMP initial signifikant länger als in HCG. Die ökonomische Situation der Klinik wurde trotzdem verbessert. Schlussfolgerungen: Ein vom Krankenhaus aus organisiertes, klinische Qualitätskriterien zugrunde legendes, sektorenübergreifendes Fallmanagement senkt Wiederaufnahmen und Fallzusammenführungen von neuroischämischen DFS-Patienten nach arterieller Revaskularisation signifikant. Die Kosten für das Krankenhaus sinken.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0301-1526 , 1664-2872
    Language: English
    Publisher: Hogrefe Publishing Group
    Publication Date: 2013
    Location Call Number Limitation Availability
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