ISSN:
1591-9528
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Summary Whole body perfusion of a shortly dead subject with the heart-lung machine is a mean of bridging the gap between the death of a prospective transplant donor and the time of the transplantation procedure. In order to study the effect of an additional left heart drainage during such perfusions, ten experiments using dead dogs were carried out. The dogs were perfused during one hour under hypothermic conditions and with a total extracorporeal circulatory system, with additional left heart drainage achieved by introduction of a canula through the jugular vein. It was possible to obtain a flow of 60 to 80 ml./kg. and a systolic aortic pressure of 65 to 55 mm Hg. Left heart drainage was indispensable for obtaining these values. If the perfusion was started 20 min. after death of the donor, immediate function of the homotransplanted kidney could always be observed. If the interval was 30 min., however, no immediate kidney function was noted. Histological studies of the kidneys after death of the recipient revealed well preserved glomeruli and moderate tubular damage in the first group. In the second group, extensive tubular atrophy and epithelial necrosis was observed.
Notes:
Zusammenfassung Die Perfusion frisch Verstorbener mit der Herz-Lungen-Maschine ist eine Möglichkeit, um das Intervall zwischen Exitus eines Transplantatspenders und Transplantatentnahme zu überbrücken. Zur Untersuchung des Effekts der zusätzlichen Linksherz-Drainage auf solche Perfusionen wurden zehn getötete Hunde während 1 Std mit totaler extrakorporaler Zirkulation und zusätzlicher Linksherz-Entlastung mit einer am geschlossenen Thorax via Jugularvene einführbaren Kanüle mittels einer automatischen Herz-Lungen-Maschine perfundiert und gleichzeitig abgekühlt. Mit dieser Anordnung konnten Minutenvolumina von 60 bis 80 ml/kg und ein systolischer aortaler Druck von 65 bis 55 mm Hg erzielt werden; Linksherzentlastung war zur Erreichung dieser Werte absolut unerläßlich. Wenn die Perfusion 20 min nach dem Exitus begonnen wurde, konnte immer, wenn sie 30 min nach dem Exitus begonnen wurde, hingegen nie eine sofortige Funktion der dem Kadaver entnommenen und homotransplantierten Niere beobachtet werden. Histologisch zeigten die Nieren aus der ersten Gruppe beim Tode des Versuchstieres unauffällige Glomerula und nur eine mäßige, disseminierte tubuläre Schädigung. In der zweiten Gruppe bestanden neben glomerulären Schlingenverödungen ausgedehnte tubuläre Atrophien und Epithelnekrosen.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF02047952
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