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  • 1
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 322 (1968), S. 528-532 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 14 Empfängern einer homologen Frischverstorbenenniere, deren Einpflanzung 1–3 Jahre zurückliegt, ist nach Spitalentlassung nur einer (wegen heimlichen Weglassens der Medikamente) gestorben. Die übrigen sind bei fortgesetzter immunosuppressiver Basistherapie arbeitsfähig. 4 von ihnen benötigen antihypertensive Behandlung. Infektabwehr und Wundheilung sind nicht mehr faßbar gestört. Zu den häufigsten Komplikationen gehören Lungenembolien (4 Patienten) und Hypercholesterinämie (5 Patienten). Bei den am längsten Überlebenden ist eine gewisse Abnahme der Transplantatfunktion festzustellen.
    Notes: Summary Of 14 recipients of homologous kidneys from donors who had just died, and transplanted 1–3 years previously, only one died since discharge from hospital (after secretely discontinuing all medication). All the others were able to return to work while continuing with a basic immunosuppressive therapy. Four amongst them require anti-hypertensive treatment. Resistance to infection and healing of wounds does not appear to be altered. Amongst the most frequently encountered complications were pulmonary embolism (4 patients) and hypercholesterolaemia (5 patients). Amongst those who had survived the longest a certain decrease in the function of the transplant could be observed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
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    Springer
    Naturwissenschaften 55 (1968), S. 543-543 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Limitation Availability
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The auscultatory and phonocardiographic findings in eighteen patients with an implanted artificial pacemaker are reviewed. Of special interest is a pacemaker-induced click-like extra sound occurring immediately after the pacemaker spike of the ECG. In patients with epicardial fixation of the electrodes this sound can be registrated by phonocardiography in about 90% of the cases. On auscultation it is often the predominant sound phenomenon. It coincides with the premature onset of a pathological left-sided apexcardiogram and disappears in the refractory period of sinus-induced heart beats in a case of parasystole between sinus rhythm and ventricular pacemaker rhythm. This suggests the possibility of an intracardiac origin. The extra sound seems to be an aspect of the still poorly investigated pathological pattern of excitation and contraction in artificial heart stimulation and may be caused by a premature contraction of heart muscle elements underlying the electrodes. Patients with transvenous, intracavitary electrode and a second subcutaneous electrode at the epigastric angle often have circumscript contractions in the abdominal muscles, induced by stimuli near the subcutaneous electrode. These contractions produce a similar sound that is transmitted to the heart. It cannot yet be decided whether in these cases a premature contraction of heart muscle elements at the electrode also produces audible vibrations. Further investigations for the definitive interpretation of this pacemaker extra sound are necessary.
    Notes: Zusammenfassung Nach einer Übersicht der vielfältigen auskultatorischen und kardiographischen Befunde bei künstlicher Herzstimulation durch implantierte elektrische Schrittmacher wird als pacemakerspezifisches Schallphänomen ein vor dem ersten Herzton, unmittelbar nach dem Pacemaker-Spike im EKG auftretender Extraton beschrieben. Bei Patienten mit epikardial fixierten Elektroden ist er in fast 90% der Fälle über der Herzspitze zu registrieren und oft als dominierendes Schallphänomen hörbar. Seine Koinzidenz mit dem verfrühten Beginn der Herzspitzenstoßkurve und sein Verschwinden in der Refraktärphase von sinusbedingten Schlägen in einem Fall von Parasystolie zwischen Sinusrhythmus und ventriculärem Pacemakerrhythmus sprechen für kardiale Entstehung. Er ist damit wahrscheinlich Teilaspekt des noch wenig erforschten, pathologischen Erregungs-und Kontraktionsablaufes bei künstlicher Herzstimulation und möglicherweise bedingt durch die vorzeitige Kontraktion elektrodennaher Herzmuskelelemente. Bei Patienten mit transjugular eingeführter, rechtsventriculärer Elektrode sind häufig Skeletmuskelkontraktionen in der Gegend des epigastrischen Winkels vorhanden. Sie beruhen auf einer Nervenreizung in der Nähe der indifferenten Elektrode und bewirken einen oft lauten Skeletmuskelton. Ob es sich bei den auch in diesen Fällen über dem Herzen häufig nachweisbaren Extratönen lediglich um fortgeleitete Skeletmuskeltöne handelt oder ob gleichzeitig intrakardiale Schwingungen auftreten, kann noch nicht entschieden werden. Weitere Untersuchungen zur sicheren Deutung dieses pacemaker-spezifischen Schallphänomens sind notwendig.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
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    Springer
    Clinical and experimental medicine 142 (1967), S. 132-144 
    ISSN: 1591-9528
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Whole body perfusion of a shortly dead subject with the heart-lung machine is a mean of bridging the gap between the death of a prospective transplant donor and the time of the transplantation procedure. In order to study the effect of an additional left heart drainage during such perfusions, ten experiments using dead dogs were carried out. The dogs were perfused during one hour under hypothermic conditions and with a total extracorporeal circulatory system, with additional left heart drainage achieved by introduction of a canula through the jugular vein. It was possible to obtain a flow of 60 to 80 ml./kg. and a systolic aortic pressure of 65 to 55 mm Hg. Left heart drainage was indispensable for obtaining these values. If the perfusion was started 20 min. after death of the donor, immediate function of the homotransplanted kidney could always be observed. If the interval was 30 min., however, no immediate kidney function was noted. Histological studies of the kidneys after death of the recipient revealed well preserved glomeruli and moderate tubular damage in the first group. In the second group, extensive tubular atrophy and epithelial necrosis was observed.
    Notes: Zusammenfassung Die Perfusion frisch Verstorbener mit der Herz-Lungen-Maschine ist eine Möglichkeit, um das Intervall zwischen Exitus eines Transplantatspenders und Transplantatentnahme zu überbrücken. Zur Untersuchung des Effekts der zusätzlichen Linksherz-Drainage auf solche Perfusionen wurden zehn getötete Hunde während 1 Std mit totaler extrakorporaler Zirkulation und zusätzlicher Linksherz-Entlastung mit einer am geschlossenen Thorax via Jugularvene einführbaren Kanüle mittels einer automatischen Herz-Lungen-Maschine perfundiert und gleichzeitig abgekühlt. Mit dieser Anordnung konnten Minutenvolumina von 60 bis 80 ml/kg und ein systolischer aortaler Druck von 65 bis 55 mm Hg erzielt werden; Linksherzentlastung war zur Erreichung dieser Werte absolut unerläßlich. Wenn die Perfusion 20 min nach dem Exitus begonnen wurde, konnte immer, wenn sie 30 min nach dem Exitus begonnen wurde, hingegen nie eine sofortige Funktion der dem Kadaver entnommenen und homotransplantierten Niere beobachtet werden. Histologisch zeigten die Nieren aus der ersten Gruppe beim Tode des Versuchstieres unauffällige Glomerula und nur eine mäßige, disseminierte tubuläre Schädigung. In der zweiten Gruppe bestanden neben glomerulären Schlingenverödungen ausgedehnte tubuläre Atrophien und Epithelnekrosen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
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    Springer
    Clinical and experimental medicine 143 (1967), S. 333-339 
    ISSN: 1591-9528
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The kidneys of 12 subjects who had recently died from brain disease (subarachnoidal haemorrhage, cerebral trauma, brain tumour, cerebral venous thrombosis) were used for 15 clinical kidney homotransplantation procedures. Nine of these transplants functioned well or satisfactorily in the first post-operative phase; all these recipients are still living after a follow-up time of 20 1/2 to 1 month. Of the remaining 6 patients only 1 is still alive, although death was not directly due to kidney failure in any of these cases. Kidney lesions caused by prolonged preterminal hypotension in the donor was responsible for 3 partly reversible functional impairments. Blood group incompatibility between donor and host caused thromboses in the peripheral renal vessels in one instance with extensive ischaemic cortical infarction; in another case some old thromboses in the course of organization were found in the peripheral renal arteries but without impairment of function. In two cases, including the last-mentioned host, a normothermic ischaemic interval of 20 minutes was responsible for severe and moderate tubular necrosis respectively. The results justify strict criteria in the selection of donors.
    Notes: Zusammenfassung Für 15 klinische Nierenhomotransplantationen wurden die Nieren von 12 an einer Hirnaffektion frisch Verstorbenen verwendet. Neun Transplantate funktionierten in der ersten postoperativen Phase gut oder befriedigend; alle diese Empfänger leben noch. Von den übrigen sechs Patienten lebt nur noch einer, wobei der Tod allerdings in keinem Fall direkt durch das Nierenversagen verursacht war. Schädigung der Niere durch prolongierte präterminale Hypotonie des Spenders war für 3 zum Teil reversible Funktionsstörungen verantwortlich. Nichtbeachtung der Blutgruppenkompatibilität zwischen Spender und Empfänger bewirkte in einem Fall Thrombosen in den peripheren Nierengefäßen mit ausgedehnten anämischen Rindeninfarkten, in einem zweiten Fall waren nur einzelne kleine Nierenarterien thrombosiert, jedoch ohne Ausbildung eigentlicher Infarkte. Zweimal, darunter beim letztgenannten Empfänger, war ein über 20 min betragendes normotherm-ischämisches Intervall für eine schwere bzw. mäßige Tubulonekrose verantwortlich. Die Resultate rechtfertigen strenge Kriterien zur Spenderauswahl.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 313 (1965), S. 360-363 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
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    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 313 (1965), S. 661-663 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 316 (1966), S. 790-795 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Die beschriebene Methode erlaubt den teilweisen oder vollständigen Ersatz verkalkter oder deformierter Aortenklappen bei der operativen Behandlung erworbener Aortenvitien. Hämodynamische Untersuchungen zeigen, daß diese Klappenplastik für die Austreibung des Blutes aus der linken Kammer kein mechanisches Hindernis darstellt. Dagegen liegt in den meisten Fällen eine leichte, gelegentlich auch eine schwere Klappeninsuffizienz vor. Die Patienten mit schwerer Insuffizienz wiesen alle bicuspide Klappen auf, und wahrscheinlich ist die Insuffizienz auf mangelhafte Technik zurückzuführen. Für eine Verschlechterung der Klappenfunktion, insbesondere für eine Zunahme der Insuffizienz, liegen bis jetzt während einer Beobachtungszeit bis zu 3 Jahren keine Anhaltspunkte vor. Thromboembolische Komplikationen traten in unserem Beobach-tungsgut nicht auf. Ein Vorteil der Methode ist, daß das zum Klappenersatz erforderliche Gewebe jederzeit zur Verfügung steht und daß bei gewissen Fällen die Rekonstruktion oder der teilweise Ersatz einzelner Klappentaschen möglich ist. Es ist allerdings noch verfrüht, über die Methode ein definitives Urteil abzugeben. Sie hat gegenüber der Einsetzung alloplastischer Prothesen den Nachteil, daß der Eingriff technisch schwieriger ist und mehr Zeit beansprucht.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Limitation Availability
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 322 (1968), S. 615-622 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A review is given on the present possibilities and problems of cardiac surgery. Theheart-lung-machines, which have not changed for 15 years, need to be improved, in order to allow longer perfusions. Membrane oxygenators with silastic may solve this problem. Today mostnewbornes with congenital heart defect die during the first year; their life could be prolonged with palliative operations, allowing definitive correction of the defect in later years.Cardiac transplantation makes it possible to treat otherwise incurable forms of coronary arteriosclerosis and inoperable cardiac defects. The biggest problem is the prevention of immunological rejection and of infections. In future the need of immunosuppressive drugs may be diminished by appropriate matching tests and by in vitro reduction of the antigenicity of the transplants. In canine experiments the rejection can be detected early with the EKG, whereas in human transplantations serum enzyme changes are probably more helpful. It will not be possible to realize thetotal artificial heart in the near future; prolonged partialleft heart bypass on the other hand may soon be of great value in acute left heart insufficiency and for support of potential cardiac transplant recipients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 325 (1969), S. 1179-1183 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Hunden wurden nach Setzung eines AV-Blocks endokardiale Schrittmacherelektroden implantiert. Während der folgenden 47 Tage wurde das Verhalten der Reizschwelle und der myokardialen Impedanz an stimu lierten und nicht stimulierten Herzen gemessen. Der durchschnittliche Reizschwellenanstieg betrug das 4-5fache des Ausgangswertes und erreichte sein Maximum zwischen dem 7. und 10. postoperativen Tag. Im weiteren Verlauf kam es zu einem kleinen Abfall der Reizschwelle. Die Impedanz sank bis zum 3. postoperativen Tag im Mittel 35% des intraoperativen Wertes und blieb bei den weiteren Kontrollen unverändert. Dieses Verhalten konnte sowohl bei den stimulierenden als auch bei den nichtstimulierenden Elektroden beobachtet werden.
    Notes: Summary Endocardiac pacemaker electrodes were implanted into dogs after creating an AV-block. During the following 47 days the reaction of the stimulus threshold and of the myocardial resistance was measured in stimulated and unstimulated hearts. The mean increase of the stimulus threshold was 4 to 5 times that of the starting value and it reached its maximum from the 7th to the 10th postoperative day. During the subsequent course a mild decrease of the stimulus threshold occurred. Up to the third postoperative day the impedance showed a mean decrease of 35% of the intraoperative value and it remained unchanged during subsequent controls. This reaction could be observed in the stimulating electrodes as well as in the non-stimulating electrodes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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