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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Acetylsalicylsäure ; Parenterale Applikation ; Pharmakokinetik ; Acetylsalicylic acid ; Parenteral administration ; Pharmacokinetics
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The lysine salt of acetylsalicylic acid was administered intravenously to four volunteers and intramuscularly to three of them. The drug was tolerated without any observed side effects. Immediately after intravenous application most of the plasma salicylate was acetylsalicylic acid. The highest concentration of acetylsalicylic acid. The highest 2 minutes, highest levels of salicylic acid after 60 minutes. Elimination of acetylsalicylic acid was relatively quick within the first period after intravenous administration according to a half-life of 8 minutes. Half-life of salicylic acid was determined to be 3 hours. Intramuscular application results in a constant blood level for a longer period. Bioavailability of acetylsalicylic acid was slightly lower after intramuscular application than after intravenous administration.
    Notes: Zusammenfassung Das Lysinsalz der Acetylsalicylsäure wurde 4 Probanden i.v. und 3 Probanden i.m. im Kreuzversuch verabreicht. Das Medikament wurde in allen 4 Fällen gut vertragen. Nach i.v. Gabe wurde anfangs fast nur Acetylsalicylsäure im Plasma nachgewiesen. Die höchste Konzentration an Acetylsalicylsäure wurde nach 2 min, die höchste Konzentration an Salicylsäure nach 60 min erreicht. Acetylsalicylsäure wurde anfangs mit einer Halbwertszeit von 8 min und später etwas langsamer eliminiert; die Halbwertszeit für Salicylsäure betrug 3 h. Nach intramuskulärer Gabe zeigte sich ein weitgehend protrahierter Blutspiegel. Die biologische Verfügbarkeit von Acetylsalicylsäure war nach i.m. Gabe gegenüber der nach i.v. Gabe leicht vermindert.
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 81-86 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Blutgerinnung bei Neugeborenen ; Vitamin K-Mangel ; Disseminierte intravasale Gerinnung ; Blood coagulation in newborns ; Vitamin K deficiency ; Disseminated intravascular coagulation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In the newborn period low vitamin K dependent coagulation factors are frequently found in connection with normal global tests. To investigate this peculiar coagulation status studies were performed in 54 newborns who were divided into three groups according to their clinical course and the existence of bleeding. The results are compared to coagulation tests used for the diagnosis of disseminated intravascular coagulation (DIC). An early sign of an increased turnover of coagulation factors is a difference in the fibrinogen concentration determined by an immunological technique and a coagulation test which is sensible to fibrin(ogen)-degradation-products (FDP's). At this stage factor II, V and VII levels are still within the normal range suggesting an increased production. In a more severe disturbance of the clotting system the increased turnover is no longer compensated by an increased production, and platelets and later on factor II and VII levels are lowered. At this early stage of DIC the vitamin K dependent factors are correlated to the factors I and V. Finally factors I and V drop as well. This stage in most infants is accompanied by the clinical symptom of bleeding. The clotting tests results are well correlated to the severity of the disease.
    Notes: Zusammenfassung Bei Neugeborenen sind trotz normaler Globaltests die Vitamin K abhängigen Gerinnungsfaktoren häufig vermindert. Um diesen Befund näher zu untersuchen, wurden Gerinnungstests bei 54 Neugeborenen durchgeführt, die je nach ihrem klinischen Zustand und dem Auftreten von Blutungen in 3 Gruppen aufgeteilt wurden. Die Ergebnisse wurden mit Tests verglichen, die eine Verbrauchskoagulopathie anzeigen. Ein frühes Anzeichen eines Verbrauchs von Gerinnungsfaktoren ist die Diskrepanz zwischen dem immunologisch bestimmten und dem gerinnungsaktiven Fibrinogen. Bekanntlich können die Spaltprodukte die Fibrinogenbestimmung mit Thrombin erschweren, während sie immunologisch wie Fibrinogen bestimmt werden können. In diesem Stadium sind die Faktoren II, V and VII noch im Normbereich, was auf eine erhöhte Neubildung schließen läßt. Mit zunehmendem Verbrauch kommt es zuerst zu einer Abnahme der Plättchenzahl sowie der Faktoren II und VII. In diesem Stadium der Verbrauchskoagulopathie korrelieren die Vitamin K abhängigen Faktoren mit den Faktoren I und V. Klinisch kommt es in diesem Stadium häufig zu Blutungen. Die Ergebnisse der Gerinnungsuntersuchungen korrelieren gut mit dem Schweregrad der Erkrankung.
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 129 (1978), S. 117-124 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Newborn infants ; Alpha1-antitrypsin ; Alpha2-macroglobulin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The levels of alpha1-antitrypsin and alpha2-macroglobulin in the plasma of 129 newborns were determined. The infants were divided into 3 groups according to their perinatal history. In healthy newborns with an uneventful perinatal history the normal values for alpha1-antitrypsin were 1.97±0.44 g/l, and for alpha2-macroglobulin 3.11±0.69 g/l. No changes in these levels were found during the first week of life. The levels of alpha1-antitrypsin and alpha2-macroglobulin showed significant correlation to each other. In healthy newborns with different complications in the obstetric history the levels of alpha1-antitrypsin were not influenced, whereas alpha2-macroglobulin decreased slightly during the first week of life. The levels of alpha1-antitrypsin and of alpha2-macroglobulin showed no further correlation to each other. In sick term and preterm newborns (n=18) alpha1-antitrypsin was increased in 5 of 7 babies suffering from bacterial infections and lowered in 4 of 9 cases with respiratory disturbances. Alpha2-macroglobulin was lowered in 15 babies. These results indicate different kinetics of the two antiproteases in vivo.
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 129 (1978), S. 125-132 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Blood coagulation ; Newborn infants ; Alpha1-antitrypsin ; Alpha2-macroglobulin ; Antithrombin III ; Fibrinogen ; Plasminogen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The following tests were performed within the first week of life in 129 newborn infants: determination of alpha1-antitrypsin, alpha2-macroglobulin, antithrombin III, fibrinogen, prothrombin, accelerin, convertin and plasminogen. The newborns were divided into three groups: group (a), healthy newborns with a normal obstetric history (n=62); group (b), newborns without clinical signs of illness, but a complicated obstetric history (n=49); group (c), newborns suffering from various diseases (n=18). For statistical analysis correlation coefficients and t-tests were used. The mean values of the coagulation factors showed no significant differences between the three groups, but the standard deviation, was found to be markedly greater in group (c). This can be explained by higher production and an increased turnover of coagulation factors in these newborns. Significant correlations were found between fibrinogen, prothrombin, plasminogen and the inhibitors alpha1-antitrypsin, alpha2-macroglobulin and antithrombin III. According to this investigation the fibrin forming system and fibrinolysis are influenced by many complications in the newborn period. Alpha2-macroglobulin was found to be significantly reduced in 15 out of 18 sick newborn infants and appears to be a sensitive indicator for various coagulation defects. Alpha1-antitrypsin was reduced in infants with severe disturbances of the clotting system. Therefore, alpha2-macroglobulin and alpha1-antitrypsin may be useful for the determination of mild and severe coagulation disorders.
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 37 (1978), S. 37-41 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Hämophilie A ; Faktor VIII und Streß ; Faktor VIII und Thrombin ; Nachweis des Konduktorstatus ; Haemophilia A ; Factor VIII and stress ; Factor VIII and thrombin ; Detection of carrier state
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary After exposure to stress, factor VIII coagulant activity and factor VIII antigen were determined in healthy volunteers for about 3 days. Three out of four volunteers at different times showed results resembling a carrier state. In vitro incubation of plasma with thrombin in decreasing concentrations showed increased factor VIII coagulant activity, although no fibrin clot or fibrin monomers were formed. The concentration of factor VIII antigen remained constant. The action of thrombin can explain the misclassification of known carriers.
    Notes: Zusammenfassung Gesunde Versuchspersonen wurden einem definierten Streß ausgesetzt und anschließend über einen Zeitraum von 3 Tagen Faktor VIII Gerinnungsaktivität und Faktor VIII Antigen bestimmt. Zu verschiedenen Zeitpunkten zeigten 3 der insgesamt 4 Versuchspersonen Ergebnisse, die einen Konduktorinnenstatus vermuten ließen. In-vitro-Inkubation von Plasma mit Thrombin in abnehmenden Konzentrationen zeigte einen Anstieg der Faktor VIII Gerinnungsaktivität ohne Bildung von Fibringerinnseln oder Fibrinmonomeren. Die Konzentration des Faktor VIII blieb unverändert. Die Thrombinwirkung kann die Fehlbeurteilung von sicheren Konduktorinnen erklären.
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 38 (1979), S. 119-125 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Faktor VII ; Hypoproconvertinemia ; Faktor VII Substitutions-Therapie ; Prothrombinkomplex ; Faktor VII-Konzentration ; Heimselbstbehandlung ; Operative Eingriffe ; Factor VII ; Hypoproconvertinemia ; Factor VII substitution therapy ; Prothrombin complex ; Factor VII concentrate ; Home treatment ; Surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Four new cases with congenital homozygous factor VII deficiency are described. Factor VII levels were reduced to 〈1%,3%,8% and 10%, respectively. The incidence and severity of bleeding symptoms were well correlated with the measured factor VII activity. In the severe case of factor VII deficiency (〈1%) a home treatment program was started because of severe recurrent hemarthroses. This entailed transfusions of 20 U/kg body weight prothrombin complex or factor VII concentrate in case of acute bleeding approximately every three weeks. These transfusions have been carried out successfully without any problems. In contradiction, two brothers with hypoproconvertinemia (factor VII 8% and 10%, respectively) reached an age of more than 70 years. Despite replacement therapy postoperative bleeding followed one appendectomy, whereas no postoperative bleeding followed patients requiring Achilles tendon lengthening and an above knee amputation and only slight bleeding followed a tonsillectomy. Based on our experience we suggest that in patients with factor VII deficiency of less than 10%, when undergoing surgery, should be maintained a minimal factor VII activity of 10–15% during the first three postoperative days.
    Notes: Zusammenfassung Vier neue Fälle mit angeborenem homozygoten und zehn Patienten mit heterozygotem Faktor VII-Mangel werden beschrieben. Bei den homozygoten Fällen war die Faktor VII-Aktivität auf 〈1%,3%,8% und 10 % der Norm vermindert. Schweregrad und Häufigkeit der hämorrhagischen Erscheinungen entsprachen dabei dem Ausmaß der Faktor VII-Erniedrigung. Bei dem Patienten mit schwerem Faktor VII-Mangel (〈1%) wurde wegen rezidivierender Hämarthrosen mit Einschränkung der Gelenkfunktion eine Heimselbstbehandlung eingeleitet. Diese wird seit 11/2Jahren mit einer Dosis von 20 E/kg KG Prothrombinkomplex und neuerdings mit Faktor VII-Konzentrat in Abständen von etwa drei Wochen ohne Nebenreaktionen durchgeführt. Zwei Brüder (Faktor VII 8% und 10%) erreichten ein hohes Alter von über 70 Jahren. Trotz Substitution kam es nach einer Appendektomie zu einer Nachblutung, während eine Achillessehnenoperation und eine Oberschenkelamputation ohne Substitution komplikationslos verliefen. Es wird vorgeschlagen, bei Patienten mit isoliertem Faktor VII-Mangel 〈 10 % bei operativen Eingriffen eine Mindest-Faktor VII-Konzentration von 10–15% über einen Zeitraum von drei Tagen aufrechtzuerhalten.
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