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  • Key words Idiopathic ventricular¶tachycardia – catheter ablation –¶right ventricular outflow tract –¶morphological abnormalities  (1)
  • 2000-2004  (1)
  • 1970-1974
  • 1
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Idiopathic ventricular¶tachycardia – catheter ablation –¶right ventricular outflow tract –¶morphological abnormalities ; Schlüsselwörter idiopathische¶ventrikuläre Tachykardie –¶Katheterablation –¶rechtsventrikulärer Ausflusstrakt – morphologische Abnormitäten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die „idiopathische” Kammertachykardie ist eine Ausschlussdiagnose bei sogenannten „herzgesunden” Patienten. Die genauen Ursachen und Mechanismen der „idiopathischen” Kammertachykardien sind bisher unklar. Neueren Berichten zufolge findet man bei Patienten mit „idiopathischen” Kammertachykardien aus dem rechtsventrikulären Ausflusstrakt überzufällig häufig morphologische Veränderungen im Bereich des rechten Ventrikels, welche häufig mit dem Ursprung der Kammertachykardie korrelieren. Die bisher beschriebenen Veränderungen zeigten sich als nicht einheitlich. Hier berichten wir erstmalig über einen Patienten, der seit 10 Jahren unter symptomatischen, belastungsinduzierten, antiarrhythmikarefraktären Kammertachykardien litt und deren Ursprung sich mittels rechtsventrikulärer Angiographie, Kernspintomographie und elektrophysiologischer Untersuchung im rechtsventrikulären Ausflusstrakt im Bereich einer Verdickung des interventrikulären Septums mit muskelisointensem Signalverhalten lokalisieren und erfolgreich mittels Hochfrequenzstrom-Katheterablation kurativ therapieren ließ.
    Notes: Summary “Idiopathic” ventricular tachycardia is an exclusion diagnosis. The underlying reasons and mechanisms of “idiopathic” ventricular tachycardias are still not completely understood. Recent investigations showed a high prevalence of morphological abnormalities in the right ventricle of patients with “idiopathic” ventricular tachycardia out of the right ventricular outflow tract, which could often be correlated with the origin of the ventricular tachycardia. These described abnormalities were not uniform. Here we report about a patient suffering from drug-refractory “idiopathic” ventricular tachycardia for 10 years. This is the first report in which the origin of an “idiopathic” ventricular tachycardia could be localized by right-ventricular angiography, magnetic resonance tomography and electrophysiological study in the area of an interventricular septal thickening of the right ventricular outflow tract and cured by radiofrequency catheter ablation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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