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  • 1
    Online Resource
    Online Resource
    Springer Science and Business Media LLC ; 2021
    In:  Journal of Materials Science: Materials in Medicine Vol. 32, No. 4 ( 2021-04)
    In: Journal of Materials Science: Materials in Medicine, Springer Science and Business Media LLC, Vol. 32, No. 4 ( 2021-04)
    Abstract: The aim of this study is to compare biomechanical features of different devices used in clinical routine for temporary epiphysiodesis (eight-Plate® and FlexTack TM ). The tested implants were divided into four different groups (eight-Plate® vs. FlexTack TM for lateral and anterior implantation) á 10 samples for testing implanted eight-Plate® vs. FlexTack TM in fresh frozen pig femora for maximum load forces ( F max ) and axial physis distance until implant failure ( l max ). A servo hydraulic testing machine (858 Mini Bionix 2) was used to exert and measure reproducible forces. Statistical analyses tested for normal distribution and significant ( p   〈  0.05) differences in primary outcome parameters. There were no significant differences between the eight-Plate® lateral group and the FlexTack TM lateral group for neither F max ( p  = 0.46) nor l max ( p  = 0.65). There was a significant higher F max ( p   〈  0.001) and l max ( p  = 0.001) measured in the eight-Plate® group compared to the FlexTack TM group when implanted anteriorly. In anterior temporary ephiphysiodesis, eight-Plate® demonstrated superior biomechanical stability. At this stage of research, there is no clear advantage of either implant and the choice remains within the individual preference of the surgeon.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0957-4530 , 1573-4838
    Language: English
    Publisher: Springer Science and Business Media LLC
    Publication Date: 2021
    detail.hit.zdb_id: 2016995-4
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  • 2
    Online Resource
    Online Resource
    Georg Thieme Verlag KG ; 2020
    In:  Zeitschrift für Orthopädie und Unfallchirurgie Vol. 158, No. 05 ( 2020-10), p. 475-480
    In: Zeitschrift für Orthopädie und Unfallchirurgie, Georg Thieme Verlag KG, Vol. 158, No. 05 ( 2020-10), p. 475-480
    Abstract: Hintergrund Die kongenitale Hüftluxation tritt mit einer Inzidenz von 0,4 – 0,7% auf, stellt eine präarthrotische Deformität dar und wird deshalb, wenn nicht frühzeitig im Säuglingsalter erfolgreich therapiert, umfangreiche operative Maßnahmen im Kindes- und frühen Erwachsenenalter erforderlich machen. Methode Im Zeitraum von 01/2013 bis 02/2019 wurden 28 600 Hüftultraschalluntersuchungen an Säuglingen im Rahmen der U2 bzw. U3 durchgeführt. Dabei wurden 71 instabile dysplastische bzw. luxierte Hüften diagnostiziert und anschließend arthrografisch gestützt geschlossen reponiert. Das Repositionsergebnis wurde durch Anlage eines Becken-Bein-Gipses gesichert und im MRT mittels Azetabulum-Kopf-Index (AKI), Sphärizität und Kopf-Überdachungs-Index (KÜX) bzw. mittelfristig mittels Hüftsonografie nach Graf kontrolliert. Ergebnisse Die Erfolgsquote geschlossener Reposition und damit Hüftausreifung betrug 91,6% bei der primären Reposition. Patienten mit primär nicht suffizient reponierbarer Hüfte waren signifikant (p = 0,003) älter als Patienten, deren Hüften primär geschlossen reponierbar waren. Kongenital luxierte bzw. instabile Hüften zeigten einen signifikant geringen AKI (p  〈  0,001), KÜX (p = 0,03) und eine signifikante Entrundung (Sphärizität; p  〈  0,001) im Vergleich zu stabilen Hüftgelenken. Schlussfolgerung Die frühe Diagnose und Therapie der kongenitalen Hüftluxation mittels geschlossener Reposition ist entscheidend für eine regelhafte Ausreifung der Hüfte ohne zusätzliche chirurgische Maßnahmen.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 1864-6697 , 1864-6743
    Language: English
    Publisher: Georg Thieme Verlag KG
    Publication Date: 2020
    detail.hit.zdb_id: 2280747-0
    detail.hit.zdb_id: 2304338-6
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  • 3
    In: Zeitschrift für Orthopädie und Unfallchirurgie, Georg Thieme Verlag KG
    Abstract: Purpose Closed reduction and subsequent spica casting is the gold standard for treatment of unstable or dislocated developmental dysplastic hips (DDHs). There are few data on mid-term results after treatment of DDH, especially on closed reduction. Methods Thirty-one consecutive patients with unstable or dislocated hips (n = 36) that were treated by fluoroscopic, contrast agent-supported closed reduction and spica casting were included and evaluated clinically and radiologically 2 and 5 years after treatment. Results After 2 and 5 years, there were no significant differences between healthy and successfully treated hips that were detectable with respect to acetabular coverage (AC) angle, center-edge angle, and clinical stability of the hip. There was a significant difference at the 2-year follow-up between healthy hips and hips that needed to undergo secondary open reduction surgery (n = 4) with respect to the AC angle (p  〈  0.001). Conclusion Closed reduction in DDHs results in acceptable clinical and radiological results in the mid-term follow-up. It remains unclear why some patients with subsequent sonographically matured hips show secondary deterioration and recurrence of dysplasia.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 1864-6697 , 1864-6743
    Language: English
    Publisher: Georg Thieme Verlag KG
    Publication Date: 2022
    detail.hit.zdb_id: 2280747-0
    detail.hit.zdb_id: 2304338-6
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  • 4
    Online Resource
    Online Resource
    Deutscher Arzte-Verlag GmbH ; 2020
    In:  Deutsches Ärzteblatt international ( 2020-02-07)
    In: Deutsches Ärzteblatt international, Deutscher Arzte-Verlag GmbH, ( 2020-02-07)
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 1866-0452
    Language: German
    Publisher: Deutscher Arzte-Verlag GmbH
    Publication Date: 2020
    detail.hit.zdb_id: 2406159-1
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