GLORIA

GEOMAR Library Ocean Research Information Access

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Online Resource
    Online Resource
    American Society of Clinical Oncology (ASCO) ; 2021
    In:  Journal of Clinical Oncology Vol. 39, No. 6_suppl ( 2021-02-20), p. 362-362
    In: Journal of Clinical Oncology, American Society of Clinical Oncology (ASCO), Vol. 39, No. 6_suppl ( 2021-02-20), p. 362-362
    Abstract: 362 Background: Renal sarcomas are a rare malignancy in adults and have been inadequately evaluated on a US national level regarding epidemiology, treatment, and outcomes. Methods: The 2004-2016 NCDB and SEER databases were queried for adult patients diagnosed with sarcomas of renal origin. Age-adjusted incidence rates were derived from the SEER database. Overall survival (OS) was assessed using multivariable Cox proportional hazards models adjusting for demographics, tumor and treatment variables. Results: 1,279 renal sarcomas comprising 39 subtypes were reported from 2004-2016, contributing 0.3% of all NCDB renal malignancies. As shown in the table below, the most common subtypes were leiomyosarcoma (LMS), angiosarcoma (AS), malignant rhabdoid tumor (MRT), dedifferentiated liposarcoma (DL) and primitive neuroectodermal tumors (PNET). Over the study period, renal sarcoma incidence rates remained constant at 0.5 cases / 1 million citizens. Sex-specific incidence differences were evident with female predominance for LMS, and male predominance for AS. Age at diagnosis and tumor diameter varied according to sarcoma subtypes: for example, median age in LMS was 62y compared to 30y in Ewing sarcoma patients; median tumor diameter was 18cm for solitary fibrous tumors and 7.5cm for synovial sarcoma. Renal sarcoma was staged as T3 in 33.3% and T4 in 14.2%, while distant metastases were evident in 29.1% of cases at diagnosis. Most T1-T3 stage renal sarcomas underwent surgical resection (992/1098, 84%), compared to 71% for T4 renal sarcomas (128/181). Systemic therapy was administered in 32.1% of renal sarcoma cases (23.5% combined with surgical resection). Renal sarcoma 1-,2-, and 5-year OS rates were 48%, 24%, and 13%. OS was worse for T4 vs T1-3 sarcomas (HR=1.6, p 〈 0.001), and cases with distant metastases vs none (HR=3.2, p 〈 0.001). As summarized in the table, OS varied according to sarcoma subtypes with worse OS for AS compared to PNET (HR=1.5, p=0.04). Conclusions: Accounting for 0.3% of renal malignancies in adults, renal sarcomas include 39 different histological subtypes with distinct demographics, tumor parameters and outcomes. Renal sarcomas commonly present with advanced T stage at diagnosis and are treated with surgical resection with or without systemic therapy. [Table: see text]
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0732-183X , 1527-7755
    RVK:
    RVK:
    Language: English
    Publisher: American Society of Clinical Oncology (ASCO)
    Publication Date: 2021
    detail.hit.zdb_id: 2005181-5
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Online Resource
    Online Resource
    American Society of Clinical Oncology (ASCO) ; 2019
    In:  Journal of Clinical Oncology Vol. 37, No. 15_suppl ( 2019-05-20), p. e16111-e16111
    In: Journal of Clinical Oncology, American Society of Clinical Oncology (ASCO), Vol. 37, No. 15_suppl ( 2019-05-20), p. e16111-e16111
    Abstract: e16111 Background: Stereotactic radiotherapy (SRT) is a non-invasive treatment modality that is currently evaluated for use in renal cell cancer (RCC). We aimed to evaluate current utilization of SRT for stage I RCC and compare associated overall survival with thermal ablation (TA) and partial nephrectomy (PN). Methods: The 2004-2015 United States National Cancer Database was searched for histopathologically approved stage I RCC treated with PN, cryoablation (CRA), radiofrequency- or microwave-ablation (RFA/MWA) or SRT. Patients were propensity score matched to account for potential confounders. Overall survival (OS) was evaluated with Kaplan-Meier plots, log-rank tests and Cox proportional hazards models. Results: A total of 91,965 patients were included (SRT n = 174; PN n = 82,913; CRA n = 5,446; RFA/MWA n = 3,432).Stage I SRT patients tended to be older females with fewer comorbidities and treated at non-academic centers in New England states. After propensity score matching, a cohort of n = 660 patients was obtained with well-balanced distribution of confounders between the different treatment strategies. In the matched cohort, OS following SRT was inferior to PN and thermal ablation (PN vs. SRT HR = 0.33, 95% CI: 0.22-0.50, p 〈 0.001; CRA vs. SRT HR = 0.44, 95% CI: 0.30 – 0.66, p 〈 0.001; RFA/MWA vs. SRT HR = 0.53, 95% CI: 0.36-0.77, p 〈 0.001). OS following CRA was comparable to PN (HR = 1.35, 95% CI: 0.84-2.18, p = 0.216), while OS following RFA/MWA was inferior to PN (HR = 1.61, 95% CI: 1.01-2.56, p = 0.046). OS rates are summarized in table 1. Conclusions: Only a minority of RCC patients receive SRT. In stage I RCC, current renal SRT protocols yield lower overall survival compared to thermal ablation and resection, while CRA and PN show comparable outcomes. Based on the current body of evidence, SRT for RCC should be reserved for clinical trials or exceptional clinical circumstances.[Table: see text]
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0732-183X , 1527-7755
    RVK:
    RVK:
    Language: English
    Publisher: American Society of Clinical Oncology (ASCO)
    Publication Date: 2019
    detail.hit.zdb_id: 2005181-5
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    In: Aktuelle Urologie, Georg Thieme Verlag KG, Vol. 50, No. 04 ( 2019-08), p. 398-406
    Abstract: Hintergrund Informationen über die Versorgungsqualität von Krankenhäusern zu erlangen ist für Patienten ein wichtiger Faktor der Krankenhauswahl, insbesondere vor elektiven operativen Eingriffen. Auch für die Krankenhäuser selbst ist eine transparente Darstellung der Leistungserbringung im Zuge der Konkurrenzfähigkeit bedeutend. Ziel dieser Arbeit ist die systematische Darstellung und Bewertung von online Bewertungsportalen bzw. Krankenhausnavigatoren insbesondere im Hinblick auf die Abbildung urologischer Kliniken bzw. Krankheitsbilder. Material und Methoden  Wir führten eine systematische Internetrecherche zur Identifikation entsprechender Internetportale durch. Die Qualität der Internetportale wurde mittels eines eigens entwickelten Schemas anhand der dargestellten Informationen beschrieben und analysiert. Ergebnisse  Von 42 identifizierten Bewertungsportalen konnten 10 (24 %) eingeschlossen werden. Auf 9 von 10 (90 %) der eingeschlossenen Portale gab es die Möglichkeit nach urologischen Leistungsbereichen zu suchen; nur auf 3 (33 %) Navigatoren waren detailliertere Information zu Eingriffen und Ergebnisse abrufbar. Den empfohlenen Kriterien zur Transparenz und Verlässlichkeit von Gesundheitsinformationen entsprachen am deutlichsten die Weisse Liste, sowie die Krankenhausnavigatoren der AOK und der BARMER. Die Weisse Liste ist das bisher einzige HON-Code zertifizierte Bewertungsportal in Deutschland. Schlussfolgerung  Patienten in Deutschland können auf ein reichliches, jedoch recht unterschiedliches Angebot an Bewertungsportalen und Kliniksuchmaschinen zurückgreifen. Eine Evaluation urologischer Inhalte auf Bewertungsportalen ist als Vergleich allgemeiner Faktoren aktuell durchführbar, jedoch unzureichend für Outcome-spezifische Qualitätsindikatoren möglich. Zukünftig sollten v. a. Übersichtlichkeit und eine Reduktion der Informationsfülle im Zentrum der Aufmerksamkeit der Betreiber stehen um möglichst nutzerorientierte Plattformen bereitzustellen.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0001-7868 , 1438-8820
    RVK:
    Language: German
    Publisher: Georg Thieme Verlag KG
    Publication Date: 2019
    detail.hit.zdb_id: 2038466-X
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Online Resource
    Online Resource
    American Roentgen Ray Society ; 2018
    In:  American Journal of Roentgenology Vol. 211, No. 2 ( 2018-08), p. W123-W131
    In: American Journal of Roentgenology, American Roentgen Ray Society, Vol. 211, No. 2 ( 2018-08), p. W123-W131
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0361-803X , 1546-3141
    RVK:
    RVK:
    Language: English
    Publisher: American Roentgen Ray Society
    Publication Date: 2018
    detail.hit.zdb_id: 2012224-X
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Online Resource
    Online Resource
    Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health) ; 2019
    In:  Journal of Urology Vol. 201, No. Supplement 4 ( 2019-04)
    In: Journal of Urology, Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health), Vol. 201, No. Supplement 4 ( 2019-04)
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0022-5347 , 1527-3792
    RVK:
    Language: English
    Publisher: Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health)
    Publication Date: 2019
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    In: Journal of Urology, Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health), Vol. 200, No. 1 ( 2018-07), p. 48-60
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0022-5347 , 1527-3792
    RVK:
    Language: English
    Publisher: Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health)
    Publication Date: 2018
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    In: Journal of Urology, Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health), Vol. 209, No. Supplement 4 ( 2023-04)
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0022-5347 , 1527-3792
    RVK:
    Language: English
    Publisher: Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health)
    Publication Date: 2023
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    In: Journal of Cancer Research and Clinical Oncology, Springer Science and Business Media LLC, Vol. 149, No. 11 ( 2023-09), p. 9399-9408
    Abstract: To analyze gender-specific differences in survival parameters in advanced or metastatic urothelial cancer patients undergoing immune checkpoint inhibition. Methods The primary aim of this systematic review and meta-analysis was to evaluate gender-specific differences in disease-free (DFS), progression-free (PFS), cancer-specific survival (CSS), event-free survival (EFS), overall survival (OS) and objective response rate (ORR). The sources MEDLINE, Embase and Cochrane Library were systematically searched from January 2010 to June 2022. No restrictions were made concerning language, study region or publication type. A comparison of gender-specific differences in survival parameters was performed using a random-effects meta-analysis. A risk of bias assessment was done using the ROBINS-I tool. Results Five studies were included. In a random-effect meta-analysis of the studies, PCD4989g and IMvigor 211 with both using atezolizumab, females were more likely to have better objective response rate (ORR) than men (OR 2.24; 95% CI 1.20–4.16; p  = 0.0110). In addition, females had a comparable median OS to men (MD 1.16; 95% CI − 3.15–5.46; p  = 0.598). In summary, comparing all results, a tendency was seen toward better response rates and survival parameters in female patients. The risk of bias assessment yielded an overall low risk of bias. Conclusions There is a tendency toward better outcomes in women for immunotherapy in advanced or metastatic urothelial cancer, but only for the antibody atezolizumab women have a significantly better ORR. Unfortunately, many studies fail to report gender-specific outcomes. Therefore, further research is essential when aiming for individualized medicine. This research should address immunological confounders.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0171-5216 , 1432-1335
    RVK:
    Language: English
    Publisher: Springer Science and Business Media LLC
    Publication Date: 2023
    detail.hit.zdb_id: 1459285-X
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Online Resource
    Online Resource
    Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health) ; 2021
    In:  Journal of Urology Vol. 206, No. Supplement 3 ( 2021-09)
    In: Journal of Urology, Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health), Vol. 206, No. Supplement 3 ( 2021-09)
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0022-5347 , 1527-3792
    RVK:
    Language: English
    Publisher: Ovid Technologies (Wolters Kluwer Health)
    Publication Date: 2021
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    In: Aktuelle Urologie, Georg Thieme Verlag KG, Vol. 53, No. 04 ( 2022-08), p. 317-324
    Abstract: Hintergrund Publikationen verschiedenster medizinischer Fachgesellschaften und Länder weisen auf einen negativen Einfluss der COVID-19 Pandemie auf die Weiterbildung von Ärzten hin. Fragestellung Ziel dieser Arbeit war es, die Weiterbildungssituation urologischer Assistenzärzte in Deutschland während der 1. Welle der Pandemie zu erfassen. Material und Methoden Vom 20.05.2020 bis 20.06.2020 wurde eine deutschlandweite Onlineumfrage zur Weiterbildungssituation über die Mitglieder der Arbeitsgruppe Versorgungsforschung & Soziale Medien des Forschungsnetzwerkes GeSRU Academics, über soziale Netzwerke (Facebook, Twitter, Instagram) und den monatlichen Newsletter der German Society of Residents in Urology (GeSRU e.V.) an die Zielgruppe der urologischen Assistenzärzte verteilt. Die Umfrage erfasste 3 Teilbereiche: 1) Grundcharakteristika der Teilnehmer, 2) genereller und 3) subjektiver Einfluss der COVID-19 Pandemie auf Klinik und Weiterbildung. Ergebnisse Insgesamt nahmen 50 Assistenzärzte an der Umfrage teil, davon waren 54% Frauen. Das Durchschnittsalter betrug 30,9 Jahre. Die meisten Teilnehmer befanden sich im 2. (22%) sowie im 5. (26%) Ausbildungsjahr und arbeiteten in einer Universitätsklinik (44%) oder in einem Haus der Maximalversorgung (30%) in Baden-Württemberg (18%), Hamburg (16%) oder Bayern (14%). 38% der Befragten gaben an, aufgrund der COVID-19 Pandemie nur noch im Notfallbetrieb zu arbeiten. Für 28% bedeutete dies eine sehr starke Verzögerung (80-100%) der Facharztausbildung, während weitere 28% nur eine geringe Einschränkung angaben. 66% dokumentierten Beeinträchtigungen der Ausbildung aufgrund eines reduzierten OP-Einsatzes, weniger Einsätzen in der Ambulanz (50%) sowie der Absage von Kongressen (50%) und Weiterbildungen (44%). 46% der Befragten gaben direkten Kontakt zu COVID-19 Patienten an. 10% wurden fachfremd auf interdisziplinären Überwachungsstationen eingesetzt. Insgesamt wurden zahlreiche Schritte zum „physical distancing“ und Hygienemaßnahmen von den Kliniken umgesetzt, um Infektionsausbreitungen zu vermeiden. Diskussion Mehr als die Hälfte (56%) der urologischen Assistenzärzte gaben deutliche Einschränkungen in der Weiterbildung durch die COVID-19 Pandemie an. Die Verzögerung der Ausbildung lässt sich aktuell noch nicht in Zeiteinheiten messen, es ist jedoch anzunehmen, dass die Weiterbildung für Ärzte während der Pandemie eine geringere Qualität im Vergleich zu vorausgehenden Generationen haben dürfte.
    Type of Medium: Online Resource
    ISSN: 0001-7868 , 1438-8820
    RVK:
    Language: German
    Publisher: Georg Thieme Verlag KG
    Publication Date: 2022
    detail.hit.zdb_id: 2038466-X
    Location Call Number Limitation Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...